måndag 1 juni 2009

Juni, ny månad, nya tag!























Hej mina kära vänner...
Jag bloggade inte igår, jag vet. Jag är nog inte riktigt på topphumör. Blandade orsaker. Mycket negativitet som jag upplever inför mitt liv som ja jag vet är lite kaos artat. Dock är jag så van att hela tiden höra min pojkväns positiva röst. Jo jag pratar ju med han varje dag på skype men det är inte samma som att vara där med honom. Saknar han väldigt mycket just nu och känner att jag bara skulle vilja sätta mig på ett flyg till honom. Han ger mig mycket energi och just nu är det dåligt med det. Jag vill få ordnat med mitt liv och saken är ju den att jag gör allt jag kan för att ordna upp allting! Men just NU känner jag att jag vill hem. Ja hem är för mig Dubai nu. Alla har olika levnadsförhållanden och man måste respektera andras liv. Jag kan ju inte bara säga att jag inte tycker att någons liv är ok. Jag kan inte säga det till en annan person. Alla lever olika och det är väl liksom det som är charmen. Hur tråkigt hade det inte varit om alla levt exakt likadant. Jag får uppleva mycket och jag trivs med mitt liv. Den dagen jag är gammal och sitter i gungstolen vill jag titta tillbaka på mitt liv och inte ångra något. Det är bara det vi inte har gjort som vi kan ångra. Jag vill passa på att tacka dem i mitt liv som ger mig mycket gläjde! Jag är glad för att det är så många som vill träffa mig när jag är i mitt andra hem, Sverige och inte har glömt bort mig:-) Jag glömmer inte er men jag vet hur det kan va när någon flyttar utomlands...


Min underbara kusin ringde mig imorse och jag hörde hennes lille bebis i bakgrunden. Underbart,ska träffa henne i veckan. Planerna för veckan är att träffa några vänner, mamma fyller år. Jag är bjuden på en liten tjejfest på lördag. Ja och så bara ta hand om mig själv och kämpa vidare! Det kanske blir ändrade planer för min hemresa till Dubai... Det handlar dock bara om 2 veckor men det är länge borta från sin älskling. Detta beror på en sak som kommit upp som för övrigt är som sagt mycket positiv:-)


Tänkte avsluta idag med denna dikt.
"Nederlagen ska upp i ljuset, inte grävas ner,
för det är på nederlagen man blir människa.
Den som aldrig förstår sina nederlag,
han bär ingenting i framtiden. "








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!