torsdag 18 juni 2009

Valutakurs???

Nu sitter jag här och dricker eftermiddagskaffe och äter kanelgiffel som en annan pensionär haha. Någon där utanför mitt fönster skrek Maggan!! Kom hit! Hur fan kan man döpa en hund till MAGGAN!!Värsta jag hört!

Idag vaknade jag faktiskt upp kl 9, tjohoo! Nu börjar det bli lite ordning och reda igen:-) Gjorde jordgubbs smoothie till frukost till oss sen gick jag på en lång promenad i Limhamn. Det var soligt och fint men i vinden var det absolut inte varmt!

Har varit på Möllan med mamma och fixat lite saker. Då passade vi på att äta lunch på ett kebabställe. Var gör man inte det bättre än på Möllan. Till er som inte känner till Möllan i Malmö så är det lite som att vara i Dubai igen kan man kanske säga, mycket "arabiskt" o en massa andra kulturer. Eller nä kan inte jämföra det med Dubai. Jag säger bara väldigt mångkulturellt , det låter väl bra! Väldigt färgstarkt och lite roligt sådär:-) Det var mycket gott må jag säga med äkta "svensk kebab" Jag försöker hitta det i Dubai men det är inte samma. Dock har jag ju kommit på att det nog är shawarma det är där om jag inta har helt fel för mig! Iaf så smakar det inte riktigt samma.... Sen blev det lite shopping, var på mobilia vilket för övrigt är ganska kasst men men skulle bara ha lite babykläder. En annan sak som också är här att det är så sjuuukt mycket folk överallt, köer, köer, köer! Vad gör egentligen folk om dagarna? Inte jobbar de iaf. Såsom min kära mamma och jag då kanske jaja. Mycket folk överallt.

Jag tänkte att jag skulle prova lyckan och ta en lott. Ja jag tog tom 2 och vann på den ena. Fast bara 10 kr och då tog jag såklart en ny och den vann jag inte på. Mer slösade jag inte på spel, det fick räcka. Gick alltså minus 10 kr men det är ok. Detta gjorde jag för att det var så himla lång kö till växelkontoret och då tänkte jag att det ju fanns en liten chans att jag kunde bli rik på köpet, vem vet??:-)

Ja, jag växlade alltså in mina 500 dirham som jag haft med mig från Dubai. De skulle jag ha till taxree vin, men det får va... Eller älskling oroa dig inte det löser sig:-) Behövde iaf lite kontanter. Nu till detta. Jag blir mycket förvånad när jag hade väntat mig att jag då skulle få ca 1500 skr. Nä endast 975 skr!!!!!!! Vad är detta?? Jag frågar kassörskan, detta kan väl inte stämma. Sist jag kommer ihåg så låg dirhamen på 2, 7... Nä minsann nu ligger den på endast 2. Störigt. Tänk då tex om man har en lön på 10 000 dirham.. Innan fick man 27 000 skr nu endast 20 000. Det är stor skillnad det. Å andra sidan så kan man kanske inte jämföra så fast det gör jag.. Jag räknar alltid om allt till svenska kr. Men kanske räknar jag nu inte helt rätt... Som det visade sig, jaja:-)

Imorgon är det midsommar vänner, det är väl trevligt. Mamma sa precis: Ja du, det blir nog regn imorgon säger dem? Jaha är det något som skulle vara ovanligt då eller? De sista midsomrarna jag minns har det ALLTID regnat, varför skulle det vara något undantag i år? Det viktigaste är att man har trevligt och UMGÅS. Det ska bli jättemysigt i morron. Ska till landet till Höör. Med Jess. Vi blir 10 st och ska äta och dricka gott. Och vet ni, jag ska göra köttbullar!! Hur många måste man göra frågade jag Jess, nä hon visste inte. Kanske ska man göra sådär en 50 , jag har ingen ANING. Men det får jag tänka på imorgon, gör det imorgon. Tror bestämt att jag har en mamma som är en duktigt köttbullslagare och hon verkade faktiskt ganska sugen på att ställa upp så så får det bli:-) Önskar att min soulmate kunde varit med och firat en mysig midsommar imorgon med mig men så lär det ju inte bli. Han är tusentals mil härifrån...

Ok, friends dags att fixa lite innan vi ska köra iväg till min kusin och la familia. Lille Alessandro är ju faktiskt halv italiano:-)

Ha det fint så hörs vi. HEJ HEJ, Katten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!