onsdag 24 juni 2009

Hells kitchen

Jag har kollat på det nu. Det är något jag följt här. Givetvis är det endast ETT avsnitt kvar och det missar jag, tyvärr!:-) Men men.. Jag tycker Ramsey är så jävla cool, det är han. Jag vill gå och äta på hans restaurang i Dubai så är det bara. Vi var aldrig på hans i London dock var vi på Jamie Olivers, fifteen. Mycket skojigt att se:-)




Ok har precis ställt klockan på halv sju. Somnar jag om en halvtimme vilket jag inte gör så får jag 6 och en halv timmes sömn... Tänker ni också så??? Hur många timmar får jag... Men om jag ska vara helt ärlig så har jag nog sovit så mycket den senaste tiden så lite för lite sömn en natt lär nog inte skada eller vad tror ni?




Dagen..


Har varit kanon, som vanligt. Det har varit riktigt härligt sommarväder här. Vart och hälsat på pappa och tog en fika där. Sen promenerade jag in till stan genom slottsparken och träffade min kära vän Lovisa. Vi gick faktiskt till samma ställe som jag tipsade om igår. FÖR det var ju så mysigt där. Satt och drack kaffe och cola och pratade om allt mellan himmel och jord verkligen. I ca 3 timmar sen spatserade vi runt lite på stan. Jag cyklade hem och väl hemma gjorde mamma en favorit. Stuvade makaroner och köttbullar, smarrigt. Vet ni, jag ska faktiskt lägga ut mammas goda makaronistuvningsrecept här. För att jag frågade om det idag för jag ska laga det sen, när jag har ett kök ! Såhär gör man:




Man tar lite smör,
Häller i makaroner (helst gammaldags 4 dl)
Sen häller man över ett glas vatten, låt det koka bort
salta
spä på med mjölk (tot ca 7 dl) efterhand
smaksätt med vitpeppar, muskotnöt och lite socker


Sen måste ni rulla lite köttbullar med till det såklart:-)


Ok gott folk, dags att sova.
Wish me luck tomorrow!


GONATT


1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag hoppas att det har gått bra för dig idag i Sthlm och ha en trevlig resa tillbaka till Dubai imorgon. Jag är förstås lite avundsjuk, som du vet så vill jag också åka tillbaka! ;)

    Kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!