söndag 21 juni 2009

Strandpromenad.

Dagen...

Har varit jättemysig, verkligen!


Träffade ju upp min Dubaivän och vi har alltid så mycket att prata om. Det är skönt att prata lite med någon som bor där. Som vet hur det är där och ja vi pratar ju ganska mycket om vårt nya utländska hemland. Båda känner att vi trivs oerhört bra så det är skoj!


Har börjat förbereda mig lite mentalt på att komma tillbaks nu. Det pirrar lite, det känns kanon! Jag vet att när jag kommer landa i soluppgången i öknen så kommer jag känna all den där energin som jag haft varje gång jag landat där! Mellanöstern har verkligen fått en stor plats i mitt hjärta. Jag älskar att känna storstaden fast ändå öken och sand. Jag älskar att se skylinen på kvällarna. Det är en härlig känsla. Det är intressant hur mycket perspektiv man får på bara 5 veckor! Det trodde jag inte. Men det har jag verkligen fått! Men pirret i magen är också den längtan jag har efter att komma ut från flygplatsen få se min J stå och vänta på mig. Få kramas och prata och inte bara på skypen och chatta:-)


Något som jag också älskar är ju Skåne. Kanske finns det inget vackrare:-) Idag var vi ju nere i Skanör och promenerade barfota i stranden. Det knastrar när man går i den vita sanden. Det är inget badväder, det kan man ju inte säga. Men det är ändå underbart att vara vid havet och promenera där. Det blev en fika nere i hamnen. Senare gick vi upp och gick i det gamla Skanör med gamla fast ändå liksom nyrenoverade skånelängor. Naturen, allt det gröna. Ja där är mycket fint och mysigt kan jag bara konstatera. Dit skulle jag som sagt gärna vilja bo en dag:-)


Annars då? Tack för kommentaren Jess:-) Du e för go. Ingen annan nä som var intresserad av att skriva vad som hände denna söndag. Kom igen nu kära vänner:-)


Sitter med en kopp kaffe nu, Zoegas mmm, snart är det tv kväll. Myspys. Har pratat lite med min J men vi ska höras igen lite senare. Han var och lämnade in tvätten.. Just det ja då kom jag ju på att vi inte har någon tvättmaskin... Ojoj. Får bli tvättande i badkaret en tid. Iaf underkläder och så. Haha fast det skulle ju aldrig J komma på att man kan göra, eller? :-) Man tager det man haver...


Har lagat risotto till mamma idag. Hon har aldrig ätit det innan. Jag skrev upp på en liten lista vad det var hon skulle handla. Arborio ris. Ok sa hon, det har jag aldrig hört talas om vad det är. Senare ser vi i skafferiet att hon har en stor kartong med arborioris haha. Det är givetvis jag som har gett det till henne när jag skulle flytta. Så nu kan hon äta risotto så det sprutar ut ur öronen. Dock var hon lite skeptisk till detta. Kan det bara vara så här?? Saknas det inte något? NÄ det ska vara så. Hon tyckte det såg lite konstigt ut, äckligt tom. Lagar du detta till stackars J, äter han det verkligen? JA det gör han och han tycker det är gott, säger han iaf, fast det är klart det vet man ju aldrig, eller?;-) Fast det var ganska gott sa hon, till slut.. Och ännu bättre inte så mycket kalorier!


Ha en bra kväll hör ni!

Hej hej

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för en mysig dag. Håller tummarna för att det går bra i sthlm och i Dubai ;)

    Vi ses snart igen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Sådärja ännu en kommentar, I like:-)
    Tack själv gumman. Det var verkligen jättemysigt! Och tack, håll dem hårt:-)

    Det blir kanon att ses igen, kanske nästa gång i lite varmare klimat!

    Kram kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!