torsdag 4 juni 2009

Glatt förvånad!

Titta vad jag hittade!!



Män som hatar kvinnor
2 tim 32 min
15 år
Svensk, Thriller
110 kr
Lisbeth Salander är en ung egensinnig tjej med ett mörkt förflutet. Hon är en enastående researcher och en av landets främsta..Läs merLäs mer och se trailerLäs mer och se trailer

Filmstaden Storgatan salong 5
17:50
89

21:00
96



Den går fortfarande, vad glad jag blir! Mycket glatt förvånad av detta. Har ju läst boken som är skitbra och såg att den hade premiär för lääängesen i Sverige och trodde givetvis inte jag skulle hinna se den på bio.. Men jo minsann den går än. Måste skynda mig att se den för jag vet inte när den slutar... Imorgon får det bli, imorgon blir det biokväll för mig ensam i mörkret med popcorn och läsk. Mys!



Jag tycker det är mysigt att gå på bio själv. För några år sen tyckte jag det var jobbigt, då var jag feg... Nu är jag tuff haha! Den dagen jag ensam gick på bio för första gången kommer jag ihåg. Det var En geishas memoarer. Hade även i det fallet läst boken. Jag gjorde det typ en vecka innan jag skulle åka ENSAM till Sydostasien. Tänkte väl att klarar jag göra det så måste jag väl klara en film i biomörkret ensam. Hahaha jag skrattar gott åt det idag. Fattar inte varför jag tyckte det var jobbigt, det är ju LÖJLIGT! När man ser på bio ska man vara tyst, inte sitta som om man är i ett vardagsrum som jag har berättat att det känns ibland när man varit på bio i Dubai. Där är det inte samma respekt som i Sverige. Respekt för att andra vill ha det tyst och även du själv. Det är ok att prassla i godispåsar, det är ok men inte för mycket bara. Kanske säger jag för mycket. Kanske är det samma sak här, fast inte vad jag kommer ihåg. Får se imorgon. Det ska bli mycket kul att se denna filmen. Mycket kul. Jag älskar bio som sagt och finns det något jag gillar mer så är det svenska filmer. I love svenska filmer:-)



Snart dags att nanna, igen... Ännu en dag i Sverige har glidit förbi. Nu har jag varit här i 16 dagar! Det går mycket snabbt förbi så man måste passa på att njuta av allt. Dagen har varit bra. Det blev ingen ljunghusen promenad för att min bror ringde och skulle gratta mamma i morse och då pratade jag med honom och det var ju roligare att åka och fika med honom och min brorsson än att gå på promenad så det gjorde jag. Det blev många kaffe och även lunch. Omelett. Satt och pratade en massa och fick veta att min brorson vill bli politiker, coolt Filip tycker jag. Jag vill komma och hälsa på dig i Bryssel en dag i din stora flotta våning och åka den där mercedesen som du provkörde idag. Den blir säkert din en dag:-)



Alltid mysigt att vara där ute. Tryggt på något sätt. Min bror är bra att prata med. Mycket bra. Han grävde och hade sig i trädgårdslandet när jag kom men sen blev det paus i några timmar haha. Jag ville ju aldrig gå! Fick även träffat min svägerskas bror, Robban som bor i Sthlm och bara kom ner för att fira en student. Var några år sen! Hans son hade oxå blivit stor. Jag tycker på släkträffar och så att alla blir så stora. Känner ju knappt igen dem! Själv är man ju densamma som vanligt, eller???:-)



Iaf efter en 5!!! timmar med fikande och pratande i uterummet körde jag hemåt. Blev en vända in på malmborgs för att handla korv, bröd och pommes. Vi grillade här på mammas balkong. Ja oroa er inte, det är en elgrill!



Mamma orkade ta sig en sväng ut för att handla kladdkaka. Mums, Frödinges. Varför finns den inte på IKEA för? Kamprad, dags att beställa in den tycker jag. Den är den godaste kladdkakan som finns. Köpekaka hahaha! Kollade lite på tv. Såg en ny dramaserie som börjat som heter Blomstertid. Urbra. Min typ av tv, I like!



Ska upp tidigt imorgon. Kl tjugo i 9... Ja ni hör. Man har blivit en bortskämd liten sjusovare. Ska träffa min kusin och hennes lille Alessandro som jag har skrivit om innan. De är ju oxå hemma en månad på besök. Så det blir en mysig frukost på ett cafe i närheten av där de bor. Mys, har längtat så efter att träffa dem båda!



Ok, Sleep tight and dont let the bedbugs bite!



Tror faktiskt jag slänger in ett till latinskt citat till er som låter så här



Cogito, ergo sum - " Jag tänker, alltså finns jag"









1 kommentar:

  1. Ja visst är han bäst min älskade far:D Vi måste ta och boka en fika en dag! På måndag börjar jag jobba, så då är jag i Limhamn varje dag! Kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!