måndag 8 juni 2009

Nattugglan anropar!



Det är natt i huset. Alldeles mörkt. Jag ligger i sängen omhuldad med mjukt, varmt duntäcke. Massa kuddar bakom huvudet. Det är mys. Ligger här och läser bloggar. Man har ju några som man följer slaviskt. Vänners först givetvis sen går man in på Schulman, katrin, gynning, wahlberg mm mm Dock aldrig så mycket på den här Blondinbella... Verkar så himla präktigt allt det där, no thanks:-)Hon är så fiiiiiiiin.


Är inte så trött längre. Tog ju en "liten" lur efter middagen. Vaknade kl 22!!!! Ja vad ska man säga, behövde väl det. Men dåligt mår jag inte nej nej så det är skönt:-) Vaknade av ett sms från J som undrade varför jag inte hade varit inloggad, vi pratar ju via datorn! Han antog att jag sov och klagade på att jag var bakis... Men det var faktiskt inte så farligt. Fick ju ringa upp den lilla sötnosen och säga godnatt. Imorgon har jag varit här i 3 veckor. Det är lång tid utan varandra.


Ja som ni säkert förstår så har det ju inte hänt ett dugg för min del idag. Slapp slapp men så är det väl på sunday bloody sunday I guess. Var inte så hungrig innan så åt bara en halv bakad potatis. Nu på kvällen gjorde jag varma smörgåsar med köttfärs, ost och oregano. Satt fint... Nu känner jag att jag är sugen på mer. En god svensk pizza kankse dock är ju kl kvart över ett så det lär väl inte finnas något öppet nu och jag har ju pyjamas på mig ju ahhh. I Dubai finns det 24 timmars levering av allt. Burger king, dominos, pizza hut. Det finns det inte här och det kanske är tur ändå... Imorgon hade ju dietet tänkt börja igen... ahh så tråkigt alltid denna jakt... Men men så är det!


Läste på facebook idag att en tjej som jag gått med i gymnasiet hade sett mig på entre i fredags. Men hon trodde inte det var för hon trodde såklart jag var i Dubai. Nä det var jag skrev jag. Så skrev hon: Imponerande... du var dig precis lik :-)


Denna meningen fy fan vad jag kommer leva för det hahaha! Det där är en RIKTIGT fin komplimang. Jag tog studenten när jag var 19, nu är jag 31. 12 år senare och jag är mig precis lik. Amen tack ska du ha kära vän:-)


Har varit uttråkda givetvis som vanligt när det inte finns något att göra så har tagit typ hundra test inne på FB. Vilken glass är du? Solero. Dagen jag ska gifta mig? 25 juli 2010! Jaha mycket mycket intressant information haha:-) Dock fint tidsfördriv.


Ok kära vänner ska ut på balkongen en sväng nu och "ta mig en nypa luft" Sen kudden igen... Imorgon ska det fixas, städas och bakas inför mammsens kalas. Det kan väl bli kul. Måste ju göra någon nytta härhemma, hotellgästen:-)


NATTI NATTI mina nattugglor eller ni som läser detta imorgon GODMORGON och hoppas ni får en strålande dag!


Slänger in...

Sine labore non erit panis in ore -- "Utan arbete blir det inget bröd i munnen"


Kanske jag ju nu verkligen måste tänka. Jag vill ha bröd i munnen:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!