lördag 6 juni 2009

Sveriges nationaldag.



Och jag är här och firar allt jag kan:-) Synd om dem som jobbar att det är på en lördag... Nuförtiden så har man ju ledigt denna dag. Så var det inte innan och jag förstår inte varför. Klart vi ska vara lediga på vår nationaldag. Det är ju andra nationaliteter. Kanske får de iaf ta igen denna lediga dag en annan dag!


Jag är bjuden på lite firande ikväll, vilket ska bli trevligt:-) Kl 18 börjar festligheterna. Jag ska skåla i lite mousserande dagen till ära.


Har nyss kommit hem från landet. Myspys! Tog en evighet att köra dit igår och jag kände hur jag började koka... Kom i lite fel timing och tog fel väg så hamnade mitt i studentfirande med bilar.. Tog ca 40 min att komma ut från Limhamn mot motorvägen ahhh!!! Ibland känner jag faktiskt att på ett sätt är trafiken lättare i Dubai. Där kör man liksom bara hihi. Det är gjort för biltrafikanter. Det är inte Malmö kan jag säga. Det är gjort för cyklister och de som går... Man måste passa sig hela tiden får att folk går RAKT ut i vägen, det är inte klokt. De är galna!!! Folk med barnvagn, ja de tittar inte ens. Vad är det med dem. Är de inte rädda för sitt eget liv. Jag menar även om det är bilens fel att du blir överkörd så spelar det väl ingen roll om det händer en olycka o du dör!!!


Kom till Löberöd vid 5 iaf och väl där så blev jag bjuden på en jättegod italiensk bricka med parmaskinka, bruschetta, avokado röra, kräftröra, brie, salami u name it. It was there!! Gott med ett glas gott rött till. Det var bara förrätten... Vi gick ut och promenerade med lilla dockan och hunden i 40 minuter ute på ängarna. Härligt. Prat om livet. Allt mellan himmel och jord! Jag lagade maten, hade ju köpt med mig. Det är en favorit som är så god och så enkel. Jag vet att min älskling älskar denna maten så han blir nog lite avis, sorry baby! Det är färsk pasta. Såsen är gjord av kräftstjärtar, champinjoner, purjulök och creme bonjours vitlök och örter. Mycket gott!


Efterrätten var inköpt, vi skulle ha gino. Tror jag det heter. Frukt med choklad men vi orkade inte något mer! Kollade på filmer från när dockan precis var nyfödd och dop, skoj! Markus, Cattis kille kom hem vid tolv hade jobbat. Då jag berättade för honom att jag varit i Skottland och även på whiskyprovning så tog han fram en massa fina whisky som vi smakade. Jag provade världens rökigaste whisky, lite coolt! Oj va rökig den var... En droppe räckte länge och väl.Vi satte på brasan och eldade ahh så mysigt det var. Det var ju riktigt kallt ute igår. 5 grader mitt i sommaren jaja! Kl 2 var vi dödströtta och jag begav mig till whiskyrummet där alla hans fina flaskor är inlåsta haha. Där var min säng. Sov gott hela natten och imorse blev det frallor och kaffe. Det är alltid så mysigt att vara där. Tack för ännu en mysig helg!


Jag har en ny mobil tralalala och jag är så glad och den är så fin, lila och söt. Köpte den igår. Mamma och jag var på stan och det var hur roligt som helst! Gjorde lite ärende och så var vi på det nya varuhuset entre vid värnhem som alla har pratat så om! Påminde om mallen i Dubai men ca en hundradel så lyxigt haha! Där var ju dock foodcourts, bio o så! Vi lunchade där och det blev en kids meal på BK...


Nu ska jag leka lite med min mobil sen är det snart dags att göra sig iordning för kvällens aktiviteter! Ta hand om er mina vänner och Grattis på vårt lands dag:-)


Kram o puss!

1 kommentar:

  1. Tack för en supermysig lördag..och söndag kram kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!