onsdag 3 juni 2009

Grattis mamma!



Idag fyller min älskade lilla mamma år! Hipp hipp hurra hurra! Det var meningen att vi skulle ha lite kalas här ikväll för henne men stackaren är ju sjuk så det är inställt...


Jag vaknade kl 9 och trippade upp och lagade kaffe. Gjorde french toast dagen till ära. Sylt och juice till det på en bricka och lilla guldiga paketet som jag köpt! Gick in och sjöng för henne så klart. Det måste ju vara år och dar sen jag gjort det haha. French toast är jättegott. Man tar mjölk och ett ägg blandar det sen doppar man rostbröd i det och steker. Smarrigt!


Jag har ju inte så jättemycket pengar för tillfället men köpte en concealer till henne. Hon såg min när jag målade mig och blev eld och lågor. En sån ville hon också, klart hon ska få det:-) Av hennes vän hade hon fått efva attling smycken. 2 halsband och örhängen. Jag tycker de är mycket fina måste jag säga. Innebörden är det fina i smyckena. Latinska ordspråk. På det ena halsbandet stod det Amor fati- kärleken till sitt öde. På det andra halsbandet stod det- sic itur ad astra -to the stars. Fick mig att tänka mer på min latinska fras som jag funderar på att tatuera in. Var vill jag då tatuera in den? Jo på min handled:-)


Vad har dagen att ge då? Jag ska ta bilen och tror jag ska köra ner till Ljunghusen och promenera på stranden lite. Det är så mysigt där. Sen ska jag nog också baka dagen till ära. Får se vad det blir för något gott! Kanske kladdkaka. Lite trött på banankaka är jag nog eller kanske gör jag kanelbullar, well see!


Jag har studerat latinska fraser nu så här kommer ett...


In vino veritas, in aqua sanitas - Det stämmer ju ganska bra va:-) I vinet sanningen, i vattnet hälsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!