torsdag 4 juni 2009

Brrr...

Vad kallt det är idag... Det blåser och det är riktigt kallt i vinden. Har suttit ute i 4 timmar och nu hade ett varmt bad suttit fint. Synd då att det inte längre finns ett badkar här. Mamma har totalrenoverat toaletten och ja den är superfin men givetvis har hon satt in en dusch istället för ett badkar... Jag har pälsat på mig med mysbyxor och strumpor. Hade med mig ett par strumpor. Då jag inte använt ett enda par sen flytten till Dubai så fanns det givetvis inte mycket att ta med hit. Jag har inga skor där man behöver ha strumpor. Bara gympaskor. Det är skönt att slippa använda strumpor. Jag hatar strumpor. Värsta är när man ska tvätta dem. Hur kan det ALLTID vara så att det inte passar när man ska para ihop dem. Hur kan det vara så att nästan varje gång man tvättar är det alltid en liten strumpa som har flytt från den andra. Vart tar den vägen undrar jag. Är det tvättmaskinen som slukar den???:-)



Träffade min kusin, Sarah kl 10 hemma hos henne. Eller ja inte hemma hos henne utan hos hennes mamma. Så är det ju med oss utomlands flyttungar vi bor hos mammsen när vi kommer hem. I flera veckor måste de ha oss där, boende. Ge mat, städa och fixa som när man bodde hemma. Fast jag hjälper till, det gör jag. Diskar ibland och idag bytte jag tom lakan i min säng. Fast klart mamma hade ju såklart tvättat då:-)



Så träffade hela familjen och mammans vovve! Lille Alessandro var underbar. Han är vacker måste jag säga, det är rätt ord. Stora läppar och långa långa ögonfransar. Tyst var han också hela tiden. Sa inte ett ljud. Jo han pratade såklart lite babyspråk men inget skrik, inget. Förvånanade. Tur har hon haft min kära kusin! Han var så fin i sina kläder ahhh blir ju helt galen av att se dessa söta bebisar hela hela tiden. De är ju faktiskt helt underbara! Vi gick till systrar och brödrar, tror det heter så. Gick förbi stadsparken med en massa glada studenter som hade champagne frukost! Minnen minnen. För mig är det snart 12!! år sen jag tog studenten. På onsdag är det 12 år sen. Åren går, åren går. Det måste man väl säga var en av de bästa dagarna i sitt liv helt enkelt. När man klarade körkortet är väl också en sån dag. Eller när man träffade mannen i sitt liv:-)



Satt där länge och pratade och pratade medans den lille sov sött i sin vagn. Vi satt i lä och solen sken på oss sen försvann solen.. Många kaffe blev det och till slut tog vi en promenad i pildammsparken. Men det var sååå kallt så kallt. Givetvis tycker också Sarah det för hon kommer ju också från värmen. I Milano var det 35 grader när hon åkte. Saknar värmen lite nu måste jag säga! Bara det där att slippa frysa är ganska så skönt.. Följde med upp och såg henne amma och pratade men hennes mamma. Jag stannar ju ett tag till och Sarah med så vi ska ta och ses igen såklart. Kanske allihops med mammor o allt! Kan bli skoj. Mamma vill såklart också se det lilla undret. Min morbrors barnbarn...



Nu ska jag kura upp mig i soffan med filt och läsa lite, får se om jag orkar med bio.. Lite trött nu känner jag..



Hörs senare!

Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!