måndag 29 juni 2009

Lör, sön och idag.

Hej hej!

Sitter nu nere i lobbyn.. Internet funkar sådär kan man kanske säga så det är lite stressande när man ska söka jobb osv från internet.. Vår dator är dessutom lite konstig, vet inte riktigt vad som hänt med den... Men men here we go! Kommer lite uppdatering från dagarna som gått.


Lör

Vaknade i hotellrummet och de känndes lite konstigt att vara där men så himla mysigt att vakna upp med älskling såklart! Åt frukost nere i restaurangen och ja vad ska man säga.. Den är tom sämre nu ju! Inga ägg, ingen juice. Bara kaffe och en vit brödskiva och det är ju inte så hälsosamt måste jag säga. Åkte till JLT, J skulle visa en lägenhet och jag hängde på. Han var ju ledig. Men här jobbas det ändå! Körde till Lakes klubbhus och kollade in det. Åt en god caesar sallad där. Åkte vidare till marinan och gick på en lägenhetsvisning. Sen åkte vi till Palmen och tittade där. Där var en underbar lägenhet precis på "rätt" sida. Utsikt mot havet och poolen. Stooor balkong på 9 e våningen, I like I like, vill ha vill ha. Där är så himla mysigt. Lugnt och skönt och som sagt med underbar utsikt. Mäklaren sa att this is the place to be och jag kan nog bara hålla med hihi. Vi åkte hem för ett dopp i poolen sen gick vi till vårt lilla hak runt hörnan och åt shawarma med hoummos. Som jag saknat det, mums!


Sön

Vår lilla tur till Deira då ja. Skulle till gasverket och få ut en deposition från vår förra lägenhet och nä det sätts inte in på kontot utan man måste åka DIT. Det är inte lätt att hitta och vi körde ju fel såklart. Hela turen tog 6 timmar!!!! Inkluderat en lunch på en kinakrog och inkluderat en vidrig promenad på ca en timme mitt på dagen i 49 graders värme!! Vi hittade en temp mätare och kan ni fatta 49 grader och vi är ute och letar efter gasverket mitt i Deira. Vi är inte kloka! Nu vet man det. Man ska passa sig för att gå ut. Man måste beräkna hur många steg man måste ta ute, det är viktigt!! Väl hemma så surfade jag lite jobb sen åkte vi och tog ett kvällsdopp, vidare till en indisk restaurang där vi tog take away. Tog upp maten och vin på takterassen och satt där hela kvällen. Ja det var svettigt men vi hade det så mysigt!


Idag.

Jag har röjt upp lite bland vår oreda på hotellrummet men ja.. Vet inte om det märks så mycket. Sov till elva så missade frukosten men som sagt det gör ju inget då den är kass haha. Åkte till mall of emirates och shoppade min Kiehls fuktkräm som ju var slut. Passade på att fråga angående jobb där på Harvey nichols kosmetik avd. Jag fick en mailadress och de sa att det fanns lediga tjänster. Jag har nu ju inte jobbat på snart 2 månader. Det är inte klokt, det får det vara slut med det. Ska ha ett jobb så är det bara. Ska satsa på rese och kosmetik jobb och så får vi se. Varför söker jag jobb här då? Jo jag var ju på intervjun i Stockholm men det var i början endast extra jobb och det funkar liksom inte då jag bor här, NÄ det funkar bara inte. Jag måste komma tillbaks till verkligheten haha!

Var på starbucks, igen och käkade sallad och kaffe.

Nu ska jag förbereda lite inför min älsklings födelsedag imorgon!


Ha det nu så bra alla var ni än är. Ska börja ta lite bilder och så igen till min blogg, lovar!


Puss o kram

1 kommentar:

  1. Hoppas hoppas du hittar ett roligt jobb snart snäckan! Jag känner på mig att det händer snart. Ni får ta och flytta till ett bra ställe snart, jag o Tobbe vill ju komma o hälsa på till vintern! Hälsa och gratta Jocke!kraam

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!