torsdag 11 juni 2009

Cafemys!

Bilden är tagen som vanligt:-( Men iaf så är den från lilla torg i malmö. Vårt lilla lilla torg som vi malmöbor älskar. Där har man varit sen man kunde komma in på barerna. Och även tidigare;-) Vi älskar det, på sommaren! Ätit, druckit, dansat och haft många roliga stunder. Idag var jag där. Fast solen sken inte som på bilden tyvärr. Nope det regnade! Men vi trotsade vädret, vilket ju alla gör i Sverige. För det ligger filtar på stolarna och värmelampor överallt. Så måste vi ha det för vi vill vara ute, ja så är det:-) Det är ju faktiskt sommar och det spelar ingen roll att det bara är 15 grader och regn tralala! Det finns oxå markiser så man behöver inte bli blöt heller! Bara när man går därifrån...

Träffade Catti vid halv ett på Åhlens på gågatan. Blev glad direkt av att se lilla dockan och givetvis Catti med:-) Sötnosen låg bakom en filt i vagnen och jag tittade bakom och fick se ett smile. Jag tog fram handen och då höll hon mig i hårt i handen, ni vet som små bebisar gör. Så söt så söt. Gick till Pronto på lilla torg och åt en god kycklingsallad och latte. Mums. Jessika kom dit en stund senare, Catti var tvungen att åka hem men jag och Jess fortsatte fika men gick in till grannen espresso house. Det var mycket trevligt. Vi har mycket gemensamt och har även jobbat med kosmetik båda två så det var skojigt:-) Blev bjuden på midsommarfest av henne och det var ju superskoj, klart jag vill hänga med:-)

Gick till bussen i regnet och än en gång förbannade jag att jag endast har sandaler.... Blev ganska blöt om fötterna och bättrar nu på min förkylning. Men nu ska jag stanna inne så är det. Hela helgen är det lugnt, mycket lugnt, inget planerat. Bara slappa, kolla film, läsa och svassa runt i mysbyxor. Måste bli frisk nu så är det.

Pratade med älskling på skype och han har ju helg nu, skönt för honom. Jag sa att jag längtade efter vår favvo köttrestaurang m ett glas rött sittandes ute men en klänning. Jo sa han det gör vi men kanske är det för varmt för att sitta ute! För varmt?? Jag kan inte fatta det nu när jag sitter här inomhus med filt, sockor och mysbyxor. För varmt, kan det va det på kvällen? Nej jag kommer trotsa värmen som jag gör med kylan här så är det bara. Kommer nog bli lite av en chock att komma tillbaka till DEN värmen, har liksom lite glömt hur varmt det kan vara...

Vi satt och diskuterade lägenheter. Vart ska vi bo? Det finns tre ställen vi vill bo på. Palmen, marinan och JBR. Vi diskuterar för och nackdelar med alla. Det känns lite overkligt att sitta här och prata om det. Såhär låter våra diskussioner...

J: Älskling, vad tycker du. Vilket är bäst kan du säga från 1-3 ?
C: Ja det är svårt... Kanske palmen och marinan på delad förstaplats. Palmen är ju trevligt för att det är lite som en resort. Havsutsikt, fina sandfärgade hus, stora balkonger, "semesterpooler", egen strand.. hmm men det är ju lite off.. det tar ju en 5 min m taxi till marinan.. Ok marinan är bra för att vissa hus där är jättefina och där är ju skyline om kvällarna och lite lyxigt plus gångavstånd till allt... Skyline är det ju inte på palmen... fast det är klart där är ju havsutsikt! JBR på tredjeplats, hmm husen är ju lite mörka inne fast det är klart det är ju havsutsikt och nära till allt.. Ahh va svårt!!
J: Ja det är svårt... inte lätt att välja:-)

Hahaha det känns verkligen overkligt just nu när man sitter i regnet... För det är ju lite som semester därnere. Speciellt om det blir så att jag peppar peppar kommer få jobbet för när jag kommer "hem till Dubai" så äre ju bara semester som gäller.. Fan vad jag har det bra och jag inser det VERKLIGEN:-)

Ikväll är det bara mys som gäller, bra på tv, vi ska äta en god soppa (bra för halsen) kanske slinker det ner en liten chokladbit eller två, vi får se:-)

Ha en mysig kväll och till alla dubai bor, ha en trevlig helg på er!

Puss o kram från den förkylda katten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!