torsdag 25 juni 2009

Vackra Stockholm.



Stockholm i mitt hjärta...

Är det inte så de sjunger så allsången varje vecka här nu på sommaren?

Jag följer inte allsången, vet att typ ALLA är helt galna i det men det är inte jag:-)


Men visst är Sthlm vackert? Det är defintivt den vackraste staden i Norden eller norra Europa eller kanske tom hela Europa för vackert är det. Jag fick njuta lite av sommar Sthlm igår fast inte så mycket måste jag säga. Det blev GANSKA stressigt. Kom upp vid 13 och skulle ju inte va på båten förrän halv fyra så tänke att först så går jag och kollar var det är sen går jag och tar en mysfika på stan. Jag gick Drottninggatan ner, förbi där alla politiker jobbar (vad det nu heter) Sen svängde jag ner mot vattnet och gick där. Det var massor av folk för att det var något evenemang typ Volvo ocean race eller ngt. Gick förbi Katarina hissen och slussen och GICK OCH GICK OCH GICK i ca en timme så när jag kom fram var jag helt slut. Orkade ju inte gå tillbaka till stan.... Tog mitt smörgåspaket därute istället fast hade dock en underbar utsikt över vattnet!


Det var intressant att se båten och höra information. Mer vill jag inte säga här just nu...


Det blev lite försenat och jag som hade bokat tågbiljett en timme efter började få panik haha. Nä men powerwalkade tillbaka till centralen och njöt än en gång av den vackra utsikten som svissjade förbi. Fick sällskap av en kock som bodde på Östermalm fast hon följde mig hela vägen. Hon hade arbetat som kock på privata yachter och berättade lite om det och JA fy fan va bra betalt de har!:-)


Jag hann med tåget och det var så jävla tråkigt att åka hem. Jag hade ingen koncentration att läsa. Boken är ganska svår också då det är så himla mycket italienska namn, det är ju en maffia bok, Gomorra. Orkade inte göra något satt bara och tittade ut och tänkte. Tågresan dit var mysigare:-) Mamma mötte upp mig på stationen.


Väl hemma så hade hon fixat räkcoctail, vin och present så himla gulligt. Vi satt och mumsade på det ett tag sen orkade jag knappt hålla ögonen uppe mer, rakt i säng och somnade direkt!


Nu är det frukost som gäller, hörs lite senare!


Puss o kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!