tisdag 23 juni 2009

SJ biljett.



Morron


Visst ser bilden mysig ut? Få åka i detta fina sommarväder och titta ut på naturen!

Jag ser faktiskt fram emot detta imorgon. Att åka tåg. Det blir mysigt. Jag ska inte äta frukost hemma utan jag ska packa ett smörgåspaket med mig och på tåget ska jag köpa kaffe. Jag har köpt en ny bok till dagens ära som heter Gomorra. Min kusin sa att den var mycket omtalad. Jag har inte hört om det men litar på min kusin som läser mycket! Har ni hört talas om den, Gomorra? Den verkar iaf bra så den ska jag fördjupa mig i imorgon. Blir ju ca 10 timmars tågsittande , men det är det ju värt:-)


Imorse vaknade jag av ett sms. Gomorron sms av SJ haha. Nä men där stod:

Checka in genom att besvara detta sms med ok.

Det gjorde jag, då fick jag

SJ biljett med en massa koder och vart jag ska sitta mm.

Jag tycker det är kanon att de gör så, visst? Ny teknik säger jag bara. Kommer ni kanske ihåg på den tiden då man fick hem en biljett i postlådan eller tom faktiskt var tvungen att åka och hämta den på SJ s kontor. No more. Det går framåt-)

Jag fick dessutom själv välja var jag ville sitta och givetvis blev det vid ett fönster. Det är ju ett måste helt enkelt när man åker tåg och inte gör det så ofta haha.

Så nu har jag iaf checkat in på tåget imorgon så då är det bara att åka till centralen och sätta sig för en god tur:-)


Pga sms et som som ringde i mina öron som en väckarklocka så är jag vaken nu. Och det måste man väl säga är härligt. Kl är bara 9, solen skiner och fåglarna kvittrar. Ska alldeles snart upp och göra frukost. Idag blir det smörgåsar med mitt goda bröd Javisst som jag älskar!


Ska träffa min vän Lovisa idag. Vi ska ses kl 13 i stan. Sen ska vi hitta oss ett mysigt cafe och bara sitta där och snacka hur länge som helst om allt mellan himmel och jord. Dricka mycket kaffe ska vi med göra:-) MEN jag har en massa saker som jag måste fixa idag, massa, massa.


Göra vid naglar

Leta upp en massa fakta om företaget som jag ska på intevju oss


hmmm Var det inte mer? Nu tänkte jag skriva en lång lista här men det är klart packa och handla en massa godis inför hemresan kommer jag ju göra på tors då flyget inte går förrän på kvällen. Så ok det var inte jättemycket, skönt det:-)


Njut i solen mina vänner

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!