tisdag 23 juni 2009

Värmebölja.

Har jag hört att det ska bli denna veckan!

Kanon verkligen då jag ju åker hem denna veckan, ahhhhh.

Men är glad för alla er här hemma som får fint väder, det är ni värda efter detta skitvädret som har varit nu typ sen jag kom hit. Inten EN enda dag på stranden i bikini, nä. Fast dock har jag jag ändå åkte till stranden, då för att promenera och ingenting annat:-) Fast det är ju så att oxå att även jag kommer ju verkligen få kanonväder mycket snart. Eller vad säger ni, låter 45 grader som lite högsommar, kan det nog va va?:-)


Idag har det ju oxå varit kanon. Har njutit hela dagen och varit ute från kl 12 till halv 10 på kvällen. Bara myst runt HELA dagen. Cyklade in till stan, den lämnade jag dock kvar då jag fick skjuss hem av mamma. Träffade Sarah och Alessandro. Vi gick i en massa affärer. Jag hittade en skjorta till intervjun som ser lite professional ut haha ja man försöker ju sitt bästa!

Hittade min foundation men tyckte den var ALLDELS för dyr. Kom då på att jag kan be att få den och i min nyans i ett prov för som jag sa så ville jag GÄRNA prova den först innan jag köpte den, hade "hört" av en kompis att den var så bra så nu får man se sa jag till kassörskan om jag tycker om den och isåfall köper jag den såklart haha. Ja köpa den ska jag men inte i Sverige utan i Dubai eller på flygplatsen där den är mycket billigare. Smart va? Det kan kan rekommendera er att göra, alltid när ni är i en kosmetik affär. FRÅGA efter prover på allt möjligt. Ni får det. Jag vet jag har jobbat i en sådan affär. De bryr sig inte, de vill ge bort! Så ett tips till er, har ni lite pengar kvar till lön eller ngt så gå in överallt och be om tester hihi. Detta var DAGENS TIPS ;-)


Hittade ett supermysigt cafe som heter kaffesstället. Det är ett gult hus på kalendegatan med mycket gott kaffe från världens alla hörn. Goda fräscha smörgåsar. Bakverken såg oxå smarriga ut fast de smakade jag inte... Vi satt där i trädgården i solen och mys. Ja de hade en trädgård, som en liten berså. Fullsmäckat med folk som vanligt, vi är ju i Malmö som jag har pratat om tidigare! Gick upp på andra våningen och där fanns en massa små rum med gamla, antika möbler. AAHH va mysigt där var. Så detta är alltås ANDRA DAGENS TIPS för fika.


Vi fortsatte vår lugna vandring och in på lite "finare" affärer. Varför? Jo för att min J fyller år snart... Då passar det ju inte herrn med vad som helst, känner han vid detta laget hahaha. Hittade även en massa andra små roliga grejor som han nog säkert blir glad av.


Vi sade hejdå vid halv sex och då hade den lille nästan inte sagt ett ljud. Han är så snäll, dessutom är han så vacker.ALLA vänder sig om på stan och tittar och beundrar honom. För så är det faktiskt. Han är alldeles speciell. Min kusins syster Hanna sa: Usch det blir inte lätt för oss när vi får barn, svårt att få något sötare:-) Men det är klart allt kommer ju från hjärtat så även om man har ett fult barn så kanske man tycker den är lite söt iaf eller? Så är det iaf inte i detta fallet, han är så vacker och så är det bara!


Efter dagen orkade jag inte cykla hem så tog en promenad till på stan. Hade ju bara en timme kvar tills jag skulle träffa den andra delen av familjen. Satte mig i solen på en uteservering och tog ett glas vitt. Det hade oxå min bror och svägerska gjort fast några meter från mig bara, synd jag inte visste det så hade jag ju kunnat hänga med dem lite till. Alla kom iaf halv sju och jag sa mitt namn för att jag hade bokat bord. Nä sa hon, här kan man inte boka bord. Bara sällskap över 10 pers och vi var 6. Är det ett skämt eller? Jag ringde ju i lördags, han tog mitt nummer och välkomnade oss kl halv sju på måndag. Alltså ibland undrar man..... Vi fick ett bord ändå iaf visade det sig så katten behövde inte ta till tassarna och ryta:-)


Såååå god man. Först varma vitlöksbröd, salladsbuffe sen grillade kycklingspett med potatisgratäng och tre olika såser. Sen vaniljpannacotta med hallonsås. Sen kaffe och på det två glas rött och i gott sällskap och mysig miljö utomhus med massa blommor och så. Så detta är alltså DAGENS TREDJE TIPS gränden heter restaurangen:-) Förmodar dock att ni som bor här i Malmö har varit på den ett antal ggr!


Nu inte gjort mycket, har tagit plats i sängen och ska sova mina skönhetstimmar. Pratat lite i telefon med mina nära och kära. Cattie och Joakim.


Säger gonatt så här idag.. men en liten dikt...


När du ska sova står världen stilla
Då dina ögonlock sluts tänds stjärnorna
När din suck av frid når mina öron tystnar fåglarna
Då du somnar ställer livet om sig till en ny epok
för dig, för mig, för alla andra


Dikt av sara Högendahl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!