fredag 5 juni 2009

La dia.

Dagen... Har nu duschat. Hittade en jättebra rakhyvel här. Med liksom raklödder i redan. Har aldrig sett innan. En sån måste jag ha. Mamma har fått en mixer i födelsedagspresent så nu har jag gjort smoothie och visat henne hur man gör. Det är en bra frukost. Mättande och nyttig! Har väl inte varit direkt jätte hälsosam den senaste tiden sen jag kom hit... Börjar lite smått nu igen. På måndag är det på riktigt. Då är det 2 v till jag ska på ett viktigt möte och måste ju vara fin till det:-)



Jag har hittat en sak på internet som är farligt farligt. Det heter Tradera och de flesta av er känner säkert till det! Jag har ju inte bott i Sverige på ett tag så har liksom missat det. Kanske fanns det innan också men jag har missat det då. Tur ska man kanske säga. För det är ju så kul att gå in och titta. Speciellt när det bara är några minuter kvar tills aktionen stänger. Mamma har upptäckt det och hon visade mig en massa saker som hon köpt. Massa fina stövlar. Jag är inne på smyckesidan och kollar och vill ha vill ha MEN får vänta tills det kommer in lite cash på kontot varje månad!



Vi ska åka på en massa ärende nu jag och mamma! Bla åka och titta, kanske köpa.. en ny fin mobil till mig. Jag har sett en jättesöt lila samsung som jag gärna skulle vilja ha! Jag har alltid haft samsung och känner till de mobilerna. Har jag ett annat märke så känner jag mig som en treåring. Förstår mig inte på och blir galen. Nä samsung ska det vara. Bra att köpa den i Sverige då man får det svenska t9. Den jag hade sist i Dubai fanns inte det på. Bara på arabiska och engelska. Då får man sitta och knappa sig fram när man messar och det är JOBBIGT!



Handla lite. Jag ska köpa middag till ikväll. Ska hem till Catti. Hon bjuder alltid så fint och mycket och det minsta jag kan göra är att iaf bjuda på varmrätten. Hon vägrar givetvis och försöker få ur mig vad jag ska laga... Nä Catti du har det inte hemma:-) Ska vara där vid 4 och sen är det mys för hela slanten med underbara Catti och hennes docka. God mat och vin. Stannar där över natten tror jag bestämt:-)



Nä dags att köra!

Ha en underbar fredag och trevlig helg på er alla! Vissa har ju helg ALLTID, fast det är inget jag vill ha bara så ni vet men det vet ni nog vid detta laget:-)



Kraaaaaaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!