torsdag 18 juni 2009

Vintips och god middag!

Nu är allting tyst och lugnt här i hushållet. Allt är som det ska vara. Mamma är hemma från sjukhuset och alla prover var bra, skönt. Jag blir orolig när sånt här händer såklart. Nu kan jag vara lugn igen. De hade tagit typ tusen prover och hon är frisk som en liten nötkärna:-)

Jag är mycket mätt i magen. Har ätit en underbart god middag. Tack Anna. Min brorsdotter sa till mig att hon inte var så bra på att laga mat. Skojade hon? Jag förstår ingenting. Det var ju så himla gott alltihop! Det var biffar med soltorkade tomater, fetaost och basilika. Vitlöks kroketter, stavas det så? Är inte säker.. Det var en kall sås som också var gjord på samma ingredienser som i biffen och med creme fraiche. Till efterrätt blev det glass och jag kan bara tacka och buga och slickar mig rent om nosen, mycket smarrigt. Till det hade jag köpt en flaska rött. Den är så jävla god och nu ska ni få veta vad den heter så ni kan köpa den på systemet. För där finns den! För 69 kr kan ni avnjuta detta superba vin. Jag köper det per glas i Dubai, där kostar samma vin över 100 kr... För ett glas alltså! Det heter Lindemans Cawarra:-) Ett tips såhär inför midsommar!

Kl är nu prick tolv och det är spöktimmen.. Alla tror ju det fast spöktimmen är faktiskt vid 4-5 på natten, visste ni det? Jag vet sånt för jag har konstiga intressen haha. Nä men kl är tolv och denna dagen är slut nu. Dags att krypa till kojs och sova. Får se hur det går med det för min del. Imorgon tänkte jag vara lite mer aktiv på dagen. Ska in till stan och köpa nåt sött till lille Alessandro. Ta en promenix, hoppas det blir lika fint väder som idag:-)

Jag vet inte vad det är med mig nuförtiden men har så låg tolerans i trafiken. Jag har skrivit om det förr jag vet men jag retar mig mer och mer på denna trafiken här i Malmö! På vissa gator går det inte ens att komma fram, det är så små små gator, man får sicksacka mellan och stanna och vänta på att bilarna ska köra, liksom vänta bakom en bil för att en annan ska köra förbi. Ibland måste man stå MITT i en korsning, liksom köa efter andra bilar för att där är ett övergångställe. Alltså mitt i gatan ska man stå där andra bilar kommer. Jag fattar ingenting! Cyklisterna cyklar RAKT ut i vägen utan att titta sig för. Jag vill bara SKRIKA!!! Har det alltid varit så här eller är det bara jag som har noll tolerans i denna konstiga trafik ja jag vet inte.... Blodtrycket går iaf rakt upp i höjden när jag är ute och kör. Det kanske jag i och för sig inte ska skriva här då min mamma är en trogen läsare och det är hennes bil jag kör. Dock tror jag att hon håller med mig! Nä nog om det ska försöka undvika bilkörandet här och ta cykeln istället. Det går iaf fint:-)

Nu ska jag trippa ut med min pyjamas på balkongen för att andas lite frisk luft sen till sängen och nog se ngt här på datorn. Jag önskar er en God natt.

Puss puss katten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!