onsdag 10 juni 2009

Skulle vart på ett plan nu....

Godmorgon mina vänner.



Kl är tjugo över tio och det är onsdagen den 10 juni. Nu skulle jag suttit på ett plan till Paris egentligen för att sen flyga vidare till Dubai. Men så blidde det inte! Nu är det över 3 veckor sen jag kom hit till Sverige och det känns faktiskt längesen jag var i Dubai. Min brorsdotter Anna frågade mig igår om jag sa hem till Dubai eller Sverige? Båda, faktiskt. Men för tillfället har vi ju liksom inget riktigt hem i Dubai, bara ett hotellrum så det är ju inte hem. Längtar efter att få kolla runt på massa lägenheter, hitta någon toppen och fixa med det.



Ja så igår bokade jag om min flight, det kostade 750 kr men vad göra? Jag ska ju på en intervju den 24 juni i Stockholm! Det skulle vara ett kanonjobb för mig, hoppas hoppas. Det blir pendling ja men vem säger att det är fel? Nä det tror jag inte är några problem ett tag iaf! Ni får lova att hålla tummarna för mig. Exakt om 2 veckor alltså sitter jag på tåget till Stockholm. Det är ganska dyrt att åka dit. Över 1000 spänn! Tom billigare att flyga men jag vill inte flyga. Tycker det är lite mysigt att åka tåg. Läsa en god bok, se Sverige rulla förbi, fika, ja det är mys! Så tåget fårebli:-) Hade ju varit trevligt att vara i Stockholm några dagar för det är en så vacker stad. Dock har jag ingen jag känner att jag kan tränga mig på haha, känner inte så mycket folk där... Fast jag har bott där i 2 år!!! Fast det är klart det var ju en 10 år sen men iaf. Hade velat såklart passa på att njuta av Stockholm men så blir det inte!



Dagen efter intervjun flyger jag tillbaks "hem" till Dubai. Då börjar som sagt jakt på lägenhet och det ska bli så kul. Roligaste såklart att träffa Joakim som jag då nästan varit utan i 6 veckor!



Mamma har ju fyllt år så vi hade lite kalas för henne här igår! Släkten. Men min ena bror och svägerska kunde inte komma för de är på Mallorca och myser och solar! Jag bakade och bakade! Bakade 3 pajer. En med köttfärs och 2 med bacon och lök. Vi gjorde crepes med räkfyllning. Jag bakade en tårta. Banan och chokladpudding, mums! Gud va gott det var med kallrörd chokladpudding. Det ska jag packa ner i resväskan tillbaka. Det verkade som att alla gillade min mat:-)



Idag mår jag inte helt ok. Har ont i hals och öron. Mamma har ju varit sjuk så hoppas inte jag får det hon hade... Ska väl då mest slappa idag. Läsa, kolla tv. Ska hem till en gammal kompis så det hade ju varit skoj om jag inte känner mig för dålig. Har inte sett henne på 15 år eller ngt!



Nä nu ska jag dricka kaffe och ta en smörgås med leverpastej och gurka!



Ha en bra dag! Kanske hörs vi lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!