onsdag 3 juni 2009

Kvavt?

En observation jag har gjort idag... Jag har läst folks kommentarer på facebook. Ja ni vet där folk hela tiden ska uppdatera sin status. Några skriver det är sååå kvavt nu ute, måste bli åska ikväll?? Vaddå kvavt? Jag hade kavaj och tights under klänningen och inte var jag för varm. Är det helt enkelt så som jag har hört att blodet tunnas ut när man befinner sig i varma länder. Det måste vara så. 9 månader i öknen alltså och mitt blod har tunnats ut, förmodligen. Varför ska folk klaga på värmen när det är några få dagar varmt, snart kommer regnet igen ska ni se men jag bryr mig ju inte så mycket!


Ok, det här med blodet. Det är tom läkare som säger att det är så. Jag kommer ihåg i december i Dubai när det var sisådär en härliga 25 grader. Då gick vi i sommarkläder men man kunde se folk med stora jackor och MÖSSOR!! Det dröjer alltså ett tag. Uttunningen sker inte på en semestervecka eller så kanske tar det då iaf inte mer mer än 9 månader som för min del. De säger också att man vänjer sig vid det heta klimatet. Många som bott i Dubai säger det att somrarna är inte lika jävliga som förra sommaren men detta är då alltså som de har vant sig. Jag tycker det är ganska intressant faktiskt att det gör så blodet. Visst är det det?


Synd att jag inte hann vänja mig så mycket vid sommaren. Jag åkte ju till Sverige redan vid nätta 40 grader. När jag kommer tillbaka, vilket ju förövrigt inte lär bli från om en sådär 3 veckor till. Jag kommer svettas, svettas som en gris som J alltid säger. Han svettas som en gris när han har kavaj, skjorta och slips och är ute på visningar. Då svettas han som en gris hahaha tycker det låter roligt. Men han är ganska rolig den där galningen, saknar våra skratt och crazy upptåg. Ingen annan kan få mig att skratta så som han. Det är underbart. Vi har "vårt lilla liv" och det är vi mot världen:-)


Läste en ganska rolig sak i tidningen idag. Såhär stod det:

De flesta par i 30 års åldern sitter nu i soffan med datorn i knäet, vars en dator alltså. De gör sig då mer intressanta för varandra. Det ska bloggas, det ska twittras, det ska facebookas och uppdatera status. Istället för att titta på tv gör man nu detta. Det är inte fredagsmys med chips, film och hålla i handen längre. Jaha, detta är min generation. Det roliga är att det står att det är bra för förhållandet. Positivt, skoj! Joakim och jag har det inte riktigt så... Vi bråkar om datorn istället... Men sen å andra sidan så myser vi med film, chips och hålla handen oxå så det blir lite av varje. Det kan nog vara bra. Allt är bra när det är lite av varje, inte när det blir för mycket av någonting. Därav tänker jag att visst kan det vara bra att vara ifrån varandra lite grann. Få längta lite, sakna lite. Man saknar ju ingen när man är bredvid varandra eller hur? Då kan väl inte ett jobb på sjön vara så dumt egentligen. Man får helt enkelt allt på samma gång. Älskling,Jobb, vänner och familj. Lite av varje dock men man får hela paketet, har jag ju nu funderat på och visst är det bra ett tag:-)


Har ändrat lite rutiner... Klarar inte av samma rutiner hela tiden då blir jag knäpp. Nu tex har jag bloggat när jag gått och lagt mig istället för på morgonen. I Dubai ändrade jag shopping dag och sen slutade jag helt upp med storhandling blev för mycket RUTIN. Jag gillar som sagt inte det. Vissa gör det, andra inte:-)


Fast vissa rutiner är bra. Som att få pussa sin älskling godnatt och godmorgon. Dock gör jag ju det till mamma nu som det lilla barnet man blir när man bor hemma haha. Andra rutiner som att se söndagsparty på datorn är oxå bra. Ska försöka igen nu då.


Natti natti var ni än är under stjärnhimlen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!