måndag 15 juni 2009

Early rise.

Gokväll!

Det är tidig morgon för mig imorgon bitti... Åhhh... Har ställt kl på 8. Måste hinna tvätta hår och sånt också innan kaffet. Ska göra en massa ärende, thats why!
Sen ska jag oxå faktiskt träffa en tjej som jag träffade i Dubai. Hon är också här under sommaren. Ska bli kul att ses här på lilla torg blir det. Lite olik miljö från sist då vi satt på palmen och tog sallad och drack vin:-) Same same but different!

Jaha mamma har lämnat mig nu så jag är alldeles ensam är jag. Hon har åkt till sin vän på österlen. Varför? Jo hon kanske tyckte det blev jobbigt att agera hotell här i hennes lägenhet. Hotellrummet var ju bokat på 3 veckor nu har det nästan fördubblats hahaha!En möjlighet, en annan kanske är att jag inte är så lätt att leva med. Men det vet jag ingenting om. Det får ni fråga henne eller Joakim om:-) Kanske är det så minsann eller inte! Tror inte. Skämt åsido så är det lite skönt att rå sig själv ett tag!

Har pratat på skype med J om en mycket intressant sak. Suttit på balkongen m ett glas vin och myst. Sett en kass film, halva såg jag, orkar inte med dåliga filmer. Nu är det dags att nattas och som vanligt är det svårt. Speciellt när jag är ensam. Kanske lite mörkrädd sådär. Detta är ju inte Dubai där allt är lugnt och fint och inte kriminellt. Nä gott folk detta är Malmö och det vet vi alla hur det är här.... Sveriges CHICAGO säger dem som vet:-)

Dagen var bra. Åkte som sagt ut till Kämpinge och promenerade där på stranden, mys. Dock försvann solen direkt när jag lämnade bilen så det var väl bra timing va??????? Struntsamma, lyssna på ipoden,promenera i härlig höst och iskallt vatten är inte fel det heller kan jag säga. När jag kom hem var middagen framdukad. Väldigt tidigt dock kan tyckas, ja ni vet ju hur det är med pensionärer. De äter middag kl 3! en annan vid 20 men det var gott. Riktigt svenskt sådär med pannbiff, nypotatis, brunsås, lingon och gurka, smarrigt! Blev mätt så efter den "lunchen" blev det endast en smörgås på kvällen.

Jaha ja, dags att försöka sova nu då. Sleep tight all:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!