söndag 14 juni 2009

Kvalitetstid.

Ligger i sängen nu och skriver, i mitt gamla flickrum... Har nästan vant mig att sova här nu, har ju varit här ett bra tag. På måndag är det 4 veckor! Vem anade det när jag bokade flygbiljetten? Verkligen kvalitetstid med alla. Det är jag glad för. Speciellt med mamma då jag ju bor här. Ibland kan man ju tycka att om man bor utomlands så träffar man ju inte sin familj så ofta.. MEN hur många gånger bor man hos sin familj i över en månad dag och natt? Nä precis. Man kanske ses sådär någon gång i veckan, mer blir det ju inte, på en fika eller så. Dessutom så kanske de kommer och hälsar på någon gång i flera veckor och där har vi ju kvalitetstid igen! Så kanske är det faktiskt så att även då man bor utomlands så träffar man sin familj mer om man räknar ut det, eller vad tror ni? Bara en tanke sådär:-)

Har fortfarande en sjuk whiskyröst, lite jobbigt är det att prata så måste jag säga. J kände knappt igen rösten bara och då har det ju gått riktigt långt! Har nästan precis kommit hem och har druckit te med honung, se om det lindrar lite iaf. Vi har varit hemma hos min bror och svägerska, Karin och Mats. Så himla mysigt. Jag skulle ju bara vara hemma skrev jag ju innan men så ringde Karin och vem kan motstå lite familje mys och god mat när man är här? Inte jag.

Vi var där vid 6 och det var så härligt för idag så sken ju faktiskt solen så ett glas sangria i trädgården satt fint. Grillen var på och det grillades helstekt fläskfile, mumsigt:-) Kanske finns det inte något mycket bättre än gott grillat, trevligt sällskap och ett glas rött till det? Till efterätt blev det jordgubbs/rabarber paj med vaniljsås och kaffe. Satt och pratade i deras uterum sen flyttade vi in och kollade en svensk film som hette rallybrudar eller något sånt. Har tydligen gått på bio för inte så länge sen, var väl sådär kan man säga!:-)

Fast jag inte har planerat något denna helgen så har det ändå hänt ganska mycket och det har varit en bra helg. Den är dock inte slut än, se vad som sker imorgon. Men som ni vet så är det ju helg för mig varje dag och även för mamma som är pensionär. Vi svassar runt på morgonen och myser länge. Dricker kaffe och läser tidningen i lugn och ro. Ja, jag är helt enkelt lite som en pensionär..:-) Nu ja, såja, det blir snart bättre. Jag är ju bara 31 och ska ju befinna mig i en blomstrande karriär... Undrar var den är, men kanske är på väg. Inte kanske den är på väg och jag känner det inom mig:-)

Nu börjar jag känna lite igen att jag måste hinna mer, mer, mer. Nu börjar jag känna att tiden här i Sverige börjar närma sig lite sitt slut. Nästa vecka är typ sista hela veckan jag har. Det är ganska mycket grejer inbokade redan och jag vet att det är mer folk jag vill träffa och folk jag vill träffa igen. Så nu gäller det att bli helt frisk och ha en massa energi!!!
Men man ska ju inte stressa ihjäl sig, tids nog så kommer det nog bli stressigt med jobb och allt så nu fortsätter jag ändå lite att mysa runt.

Har hört nu att man bränner sig i vattnet i Dubai??!! Kan det vara så? Det första jag ska göra när jag kommer dit igen är iaf att ta ett långt dopp i havet, bränna sig? hmm låter lite väl va J men vi får se. Jag är ganska värmetålig kan man säga. När jag badar i badkaret så när jag går upp så ångar hela jag och jag måste lägga mig på sängen naken för att kyla av mig, så badar jag, hur badar ni?;-)

Nu är det dags att kanske kolla ngt på datorn, med kolla på datorn menar jag titta på web tvn. Tycker det är så mysigt att "lyssna" på något när jag ska sova, men musik går absolut inte...

Sov så gott alla ni därute... Ses imorron:-) Hej hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!