torsdag 11 juni 2009

Höst?

Är det höst nu eller vad är det frågan om?? Jag fattar ingenting. Det blåser, regnar och är inte ett dugg skönt. Längre. När jag kom för snart en månad sen satt vi i en härlig trädgård, grillade och drack rosevin. Vad hände? Är det så här det är, somrarna i Sverige som man längtar så efter? Jag ska nu vara helt ärlig mot er och säga att nej tack, detta saknar jag inte. Just nu saknar jag 41 graders värme o sol. Jag LÄNGTAR till att komma hem och ta en liten klänning på mig och inte frysa ihjäl. 2 veckor kvar är det nu till sommaren och kärleken igen och det är väl härligt! Men det tar väl en månad att inse, att få lite perspektiv. Sen går det ju inte att jämföra. Det är så olika givetvis... MEN... efter att ha bott i detta klimat nästan hela livet så ja då måste jag erkänna att jag hellre har värmen faktiskt:-)

Jag har nu ju tom blivit sjuk... Hur tråkigt som helst. Har ont i halsen, känner mig yr och har ont i öronen. Kanske är det väderomställningen helt enkelt.. Jag ska bara sova snart, finns inget på tv så 2 alvedon och lite sömn så hoppas jag att jag mår bättre till imorgon. Ska in till stan och luncha med lovely Cattie och dockan sen kommer nog oxå Jess in, så skoj så skoj! Det är DET som är det positiva med Sverige. Alla underbara vänner jag har och familj:-) Det är ju såklart DET man saknar. Vädret kan man såklart vara utan. Kunde inte alla bara flytta till Dubai så blev allt kanon ju, hade inte det varit bra så säg:-) Lite natur kunde vi tagit med oss oxå!

Var hemma hos en gammal vän ikväll. Vi satt och snackade och drack kaffe i nästan 5!! timmar. Tiden bara försvann. Skoj var det att prata lite gamla minnen från högstadie tiden samt att höra vad som hade hänt och hände i hennes liv:-)

Nä gott folk, dags att försvinna in i drömmarnas värld och förhoppningsvis känna mig bättre till imorgon. Observera att klockan är endast tio i elva nu. Nattugglan har förvandlats till en trött, sjuk och ynklig katt.

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!