fredag 19 juni 2009

Midsommarafton!

Nu kokar jag ägg. Det är nog kanske det tråkigaste som finns för det tar sån tid speciellt om man inte har gasspis som det inte finns här. Här är det elspis och då tar det väääldigt långt tid för vattnet att koka upp sen ska ju äggen va riktigt hårtkokta också!


Jag ska göra en midsommarfrukost till oss. Med ägg, kalles kaviar, sill, grovt bröd. Lite coffee och juice till det blir väl bra:-)


Denna dagen är ju ganska busy då jag ska rulla en massa köttbullar haha. Sen måste jag köra hem till Anna för att jag glömde mina solglasögon där när jag var där sist. Typiskt mig, tankspridd... Hon åker på semester i morgon så det måste göras idag. För annars får jag ju inte dem innan jag åker tillbaks och jag kan inte leva utan mina solisar:-) Sen ska vi ses vid 4 för skjuts till Höör, det var ju super att vi fick skjuts:-)


Tänk va att det blev så att jag tom fick spendera midsommar här i Sverige. Solen skiner dessutom och det känns riktigt härligt, gör det!

Midsommar är roligt. Alla önskar varandra glad midsommar, det är mycket god svensk mat, goda jordgubbar, dricka och vänner. Då mår man bra! Det här med Traditionsenlig mat... Det är väl ganska samma alltid har jag kommit på som alla andra säkert kommit på haha. Till jul fast då har vi lite skinka till. Till påsk fast då är det kyckling.. Ja ni vet! Men till midsommar är det bäst för då är det nypotatis med gräslök:-)


Hade en underbar kväll igår hos min familj. Blev bjudna på en mycket god sallad, bröd, ost och ett gott vitt vin. Senare blev det kaffe och tårta. Ni vet den där dajmtårtan. Den finns förresten på IKEA i Dubai, så svensk är den:-) Vi pratade i massor och det var så himla skoj. Nu vet man inte när man ser dem nästa gång... Dock har min kusin lite planer på g så kanske innebär att vi kommer bo nääärra varandra, ganska så iaf:-)


Nu babblar jag på som vanligt. Äggen kokar för fullt och det är dags att ta fram midsommarfrukost bordet och väcka mamma.



JAG VILL ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT TREVLIG MIDSOMMAR. HOPPAS NI FÅR DET MYSIGT MED NÄRA OCH KÄRA OCH GOD MAT OCH NUBBE!


puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!