onsdag 17 juni 2009

Snart 3 år...!

Good afternoon gott folk!


Det är onsdag. Onsdagen den 17 e juni. Det innebär att jag och J har varit tillsammans i 33 månader. Om exakt 3 månader är det alltså 3 år. 3 år, herregud... Det är länge samtidigt som tiden har gått fort samtidigt som det känns som jag har känt honom i hela mitt liv.. För 3 år sen visste jag inte ens att han fanns. Fast vi hade varit så nära så nära hela tiden. Jag brukade gå till ett ställe i Västra hamnen, i samma hus bodde han... Vi har varit på samma uteställe i Malmös vimmel. Han har hämtat upp en kompis med bilen varje dag på samma gata som jag bodde. Vi har pendlat på samma tåg till Köpenhamn. Han pluggade på Hawaii för många många år sen. Jag var väldigt nära att gå samma utbildning på samma skola! Så nära men ändå så långt borta. Grattis på vår dag baby du är långt borta nu men så nära så nära ändå i mitt hjärta!


Jag hämtade mamma igår på stationen. Har dock kört iväg henne igen.. Hon hade inte mått så bra på Österlen så hon hade varit hos läkaren. Nu skulle hon till läkaren igen. Hon mådde inte dåligt idag dock men det är bättre att de kollar upp. Tyvärr kunde de inte ta en tidsbokning så nu måste hon sitta på akutens mottagningen och vänta. Jag körde henne som sagt dit och hoppas hämta henne mycket snart igen. Jag hoppas verkligen inte det är något farligt. Blir orolig. Usch det har hänt så mycket konstigt sen jag kom hem, varför??? Men som sagt det är säkert inget...


Har precis ätit lite lunch, lagade en omelett. Var mycket sugen på gatuköks mat men nä. Fast det inte finns därnere så måste man inte äta allt som är onyttigt. Till frukost var det smoothie så denna dagen har varit nyttig... Än så länge. Ska hem till min brorsdotter idag på middag.:-)


Veckan är ganska uppbokat... Som sagt ikväll hem till Anna. Imorgon hem till min kusins familj. På fredag är det midsommarafton. På söndag kanske ut och äta på gränden. Sen är det måndag och då är det hög tid att börja tänka på intervjun. Sätta ihop frågor mm. J har ju jobbat med rekrytering så han är en mästare på vad man ska svara på olika frågor. Allt måste vara perfekt. Jag måste få det här jobbet nu så är det bara. Jag vill inte gå utan jobb, jag vill ha pengar, pengar! Jag blir galen av att inte jobba. Det är så jävla tråkigt!!! Jag har bokat tågbiljetten till Stockholm. Det blir en lång dag. 8.14 åker jag från Malmö. Är framme vid 13 tiden. Då ska jag beundra vår vackra huvudstad lite och ta en lunch där, blir mysigt. Försöka hitta till intervjuplatsen?!! Men har gott om tid. Kl 15.30 börjar det och sen varar det i en och halv timme. Tåget tillbaks går 18.21 sen är jag hemma vid 23 för att sova en sista natt på ett tag i Malmö.


Ja det blir nog bra:-)

Nu ska jag läsa lite och surfa lite och vänta på att mammsen ska ringa så jag kan hämta henne och höra att allt bara är fint...


Ta hand om er var ni än är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!