lördag 20 juni 2009

Dagen efter...

Och jag mår förvånansvärt ganska bra! Lite trött bara så det blir mest att slappa hela dagen. Det är skönt det med:-) Hade en super trevlig kväll igår med massor av god mat och trevliga människor. Jag kände ju nästan ingen där och det är verkligen alltid kul att träffa nytt folk. Det var i en mysig villa med uterum. Regnet smattrade på några gånger men det var bara mysigt och det hör ju faktiskt midsommar till lite faktiskt, är det inte så?

Nu ska mamma gå och handla till ikväll och jag har beställt hemmalagade hamburgare och potatismos. Så det ska vi äta ikväll. Har precis kollat en film som hette Pluto Nash med Eddie Murphy.. Idag blir det som sagt filmkollande. Det känns som det var år och dar sen jag kollat på film eller suttit och myst i soffan.

En rolig sak från igår var det att en tjej kände en tjej som skulle flytta ner till Dubai och det är ju hur kul som helst. Jag gav min mail och telefonnummer och så får hon helt enkelt höra av sig och så kan jag ge lite tips och råd och visa runt och fika o ja ni vet. Jag hade tyckt det var kanon att haft det när jag flyttade dit. Istället gick jag ju faktiskt med i Swea men ja är ju inte kvar där längre...! Man inser ju att man inte har så mycket vänner därnere, sånt tar ju tid... Vänner för mig är så viktigt och jag har verkligen njutit av att få träffa mina underbara vänner här, tack för att ni finns:-)

Ok, idag är det lördag. Det är alltså mindre än en vecka kvar till tillbaka resan. Det är 5 dagar om man räknar med idag... Såhär ser planeringen ut fram tills dess...

Imorgon ska jag också ta det ganska lugnt, blir nog en långpromenad och kanske en fika med en vän som jag snart ska höra med om hon kan! På mån till stan och försöka hitta en svart skjorta som jag kan ha på intervjun, måste ju va lite snyggt klädd där oxå! Sen på kvällen är det middag på gränden med mina brödrar, svägerskor och mamma. Tis träffa en kär vän på cafe och ja, bara tänka igenom frågor till intervjun. På onsdag är det ju Stockholm som ni vet vid detta laget. Tåg mest hela dagen och lite vacker huvudstad och en massa kaffe och läsande. Ska bli mycket spännande att se hur det ser ut där, på båten! Torsdag back. Mmm så ligger det till och jag fattar inte att jag har varit här i snart 5 veckor!! Det är länge, känner iaf att jag hunnit med en hel del och fixat ärende, varit hos läkare mmm.

Nä gott folk nu ska jag nog ta en liten lur i soffan med filten framför tvn, mys! En sak till, GRATTIS MIN ÄLSKADE och du vet till vad! Är så stolt över dig mitt hjärta.

Tack o hej hörs imorgon my friends!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!