söndag 28 juni 2009

Tillbaks...

I varma härliga Dubai!!!

För varmt, ja... det är hä kan man lugnt säga. Jag tror ALDRIG jag upplevt något varmare. Det var svårt att tänka sig när man var i Sverige men jo nu fattar jag... Vi var nere på stranden den dagen jag kom och vattnet är bränn hett. Inte ens skönt att bada, svalkar inte för fem öre. Poolen är bättre då...


Har inte skrivit i bloggen sen i torsdags, jag vet. Men haft mycket annat att tänka på. Kan ju inte heller blogga från rummet utan måste göra det från lobbyn och det har ju mest varit mys hela helgen. Så...


I torsdags flög jag. Först från Köpenhamn till Paris sen från Paris till Dubai. Flög ju med Airfrance. Samma bolag som den tråkiga olyckan hände... När jag gick på flyget till Dubai så såg jag dessutom att det var samma modell. Airbus A330.. Aj aj, inte skoj. Men efter många glas vin haha så kändes det ändå ok. Det var inte alls mycket folk på planet så jag satt ensam och fick ju bäddat en egen liten säng till mig. Funderade på att fråga om uppgadering till business class... Hade ju inte varit fel men stannade kvar där jag satt. Efter en natt och faktiskt mycket sömn förutom lite turbolens då jag fick sätta mig upp i stolen så landade jag.


Inte mycket folk på flygplatsen så passkontrollen var där ingen kö... Men där blev jag stoppad säkert en 20 min. De trodde jag hade resident visa men det har jag ju inte. Stod där och pratade med dem och de var ganska roliga. Frågade om jag var rädd haha, nä bara trött svarade jag,..De frågade givetvis var jag kom ifrån och när de fick veta Sverige så kände de givetvis till en massa städer där! Vidare till taxfree och när jag kom till bagage bandet så var alla väskor borta, jag var sist och de skrek madam! Är detta din väska? Jo det var det ju och den passade de snällt!


Väl ute så mötte J mig med en bukett vackra rosor och massa kramar. Så härligt att se han igen. Vi tog igen oss på hotellrummet sen blev det som sagt en sväng till stranden och sen en frappucino på starbucks som jag saknat. Tillbaks till hotellet och roomservice och ja helt enkelt bara en massa vila och mys!


Mer uppdatering om helgen kommer snart. Idag har vi tex varit ute på ett galet äventyr i Deira, gamla Dubai hmmm.. Snart ska vi ta ett kvällsdopp vid stranden nära Burj al arab, blir mysigt!


Ha en lovely dag mina underbara läsare.

Puss från Cat och nu är jag igen Cat i Dubai hahaha

2 kommentarer:

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!