tisdag 2 juni 2009

TELIA



God eftermiddag vänner...


Jag förstår ingenting... Telia??? Då är det alltså så här. Min mobil gick sönder plus att jag, den tankspridda har lyckats bli av med den, är någon förvånad? 2 a mobilen på ett halvår jaja. Dock var denna en skit mobil som var gratis och jag ville ändå ha en ny såå... Tillkommer också det faktum att jag hade abonnemang. Vilket kan tyckas är idiotiskt när jag spenderar några veckor om året i Sverige... Jag ringde till telia i söndags och spärrade mitt nummer. Tänkte bara att jag skulle kolla upp det idag så att allt är ok. Ja svarar hon, numret är spärrat men abonnemanget ligger ju kvar. Va?? Ska jag nu tom betala ett abonnemang på ett simkort jag inte ens kan ringa på?? Jag blir så j-a förbannad!!! Vad sysslar de med där. Givetvis om man spärrar ett nummer så vill man oxå ha abonnemanget avslutat. Nä allt måste sägas till dem som man pratar med ett barn!! Allt måste ut i KLARTEXT annars förstår inte telia.


Ok, så då sa jag att givetvis vill jag inte heller ha abonnemanget kvar då jag ju inte ens har kortet som abonnemanget står för! Nej minsann det går inte. Det är 3!!! månaders uppsägningstid. Efter en diskussion med henne så säger hon att de kan skicka ut ett nytt kort till mig, alltså ett kontantkort och DÅ blir det ingen uppsägningstid?? Då avslutas alltså abonnemanget direkt och samtidigt får jag behålla mitt gamla nummer... Som sagt jag fattar ingenting. Det måste finnas en hake och jag frågar om och om igen men nej ingen hake. Så nu kommer snart ett kontantkort på posten med mitt gamla nummer. BRA!


Har annars varit en ganska så händelselös dag. Har varit och handlat lite. Blev sugen på hederlig svensk pytt i panna så det får det bli till middag. Har läst lite och surfat runt på internet. Ska träffa Monika kl halv sex i Västra hamnen det är det enda som är planerat!


Nu ska jag dricka lite mer kaffe och fortsätta läsa min spännande bok! Förresten gick det inte att se söndagsparty igår på datorn, inte upplagt än. Hoppas på bättre lycka idag. Det är det bästa programmet och Filip och Fredrik är det bästa som hänt svensk tv på lång tid:-)


Puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!