fredag 12 juni 2009

Klass 1 varning!

Hej darlings!!!



Fredag idag den 12 juni och SMHI har utfärdat en klass 1 varning. Det innebär:



Klass 1-varning
En varning klass 1 betyder ”väderutveckling som innebär vissa risker för allmänheten och störningar av en del samhällsfunktioner”.




Jaa så har vi det här i sommarsverige för tillfället. Många klagar, väldigt många. Mamma var först i morse sen tittar man på fb och ja alla klagar. Jag kan oxå klaga men väljer att inte göra det. Varför?? Jo för jag är inomhus och då är det mysigt. Jag tänker inte gå ut så jag slipper frysa och huttra. Jag stannar helt enkelt här i mina mysbyxor och i min varma mysiga stickade tröja. Jag väljer att stanna här för vad ska jag göra ute? Jag är dessutom lite krasslig. Är man inomhus kan det vara mysigt att titta ut på regnet och blåsten. Det är mys med en varm filt och en bra bok. Halsen börjar bli bättre men nu har jag ont i magen, ajaj som attans men denna gången vet jag ju vad det är iaf:-) Doktor Steen (mamma) har gett mig medicin för jag ylar om min mage. Man blir trött av den säger hon. Jaha, det tycker hon nog är skönt så hon slipper kattungens ylande hahahaha!



Ställde in en fika som jag egentligen skulle varit på nu men det går ju inte. Som sagt jag är bara här, inomhus och snart kommer jag väl somna.. igen...

Energin har ju varit ganska mycket på topp hela tiden. Jag har flängt hit och dit men nu är det dags för en liten paus i flängandet. Det är skönt och jag måste samla på mig mycket energi till om 2 veckor då jag ju måste vara på topp med två viktiga saker. Intervju och back to Dubai.



Pratade med min kusin igår och vi ska boka in en dag i nästa vecka för familjejeträff, kommer bli hur kul som helst. Se den lille söte bebisen igen:-)



Så planen idag. Mysa runt, läsa, film, min bror och svägerska kommer nog förbi på en liten fika också.



Igår var det tv kväll. Det var mycket bra på tv igår. Först såg jag hemma hos sen skinny vs supersize ( älskar såna "tjock" program som J brukar säga, han gillar inte det så mycket) Sen var det Oskyldigt dömd med favvisen Persbrandt. Blomstertid avlsutade tv kvällen. Sov länge inatt, mycket skönt.



Ok, see u later:-)

1 kommentar:

  1. Hej Catharina!
    Trist att du är lite krasslig, hoppas att du blir bättre snart. Så klart vill jag träffa dig innan du åker, jag hör av mig nu i helgen så att vi kan bestämma var och när vi ska träffas.

    Krya på dig!

    Kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!