onsdag 24 juni 2009

TACK

Jag vill börja detta inlägget med ett TACK.


Min hemresa tillbaka till Dubai börjar nu närma sig med stormsteg. Imorgon är jag ju i Stockholm hela dagen sen på torsdag åker jag redan härifrån på eftermiddagen så ja det närmar sig. Jag har varit här då i 5 och en halv vecka! Det ÄR länge.


Jag känner verkligen att jag fått riktig kvalitetstid härhemma. Jag har fått träffa alla mina nära och kära och det mer än en gång. Jag har fixat och trixat. Jag har varit hos läkare och tandläkare. Jag har varit på 2 intervjuer (snart iaf den andre) Jag har träffat mina näras små barn som precis fötts. Jag har haft lugn och ro. Jag har gjort massor av saker och ja det vet ju ni som följer min blogg. Jag har även haft turen att få träffa nya människor som är underbara. Jag har så mycket att vara tacksam för. Det som är viktigt i livet är nära och kära. Det är så oerhört viktigt. Det är det viktigaste.


Jag vill tacka min mamma för att jag har bott här i flera veckor. Hon har tagit så bra hand om mig. Lagat god mat, fixat och donat och vi har haft det riktigt bra. Jag vill tacka min familj för alla middagar och fester. Jag vill tacka mina vänner för alla trevliga stunder och detsamma middagar och fester och fikor! Jag är så glad att ni alla har tagit tid för mig. Jag vet ju att alla har sitt eget och det är inte precis som att när jag kommer hem att tiden stannar för alla. Alla ska ju jobba och har sitt eget! Men jag har haft det så himla trevligt här och allt är tack vare er ska ni veta.


Ni vet och jag vet att jag bor långt borta. Men i mitt hjärta är ni alla nära. Jag är tacksam för att så många finns kvar, fast jag inte är där med er i er vardag. Jag vet hur det kan vara med folk som flyttar utomlands men jag är här! Fast jag inte bor här. Ett telefonsamtal iväg, ett mail bort!


Det finns så mycket jag vill skriva om var och en av er som finns i mitt hjärta men om jag skulle göra det så skulle jag fortsätta i flera hundra sidor:-) NI vet vem ni är och ni vet hur mycket jag tycker om er.


Tack för att NI finns!

1 kommentar:

  1. Jag är oehört glad att jag fått lära känna dig Cath. Du är en härlig människa med ett skratt som smittar! :-) Hoppas vi får möjlighet att åka ner till Dubai o hälsa på dig. Puss & Kram Jessica

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!