lördag 30 maj 2009

Pingstafton!

Västra hamnen. Tagen bild, ni vet vid detta laget att jag inte kan lägga upp egna bilder... Där har jag spenderat min dag idag. Promenerat omkring, fikat och ätit lunch med min kompis Christian. Jag och Joakim har ju bott där som ni vet och det känns alltid lite konstigt att spatsera runt där de i de kvarteren. Minnen minnen! Tittade upp på vår gamla balkong och herregud så stor den var! Den var riktigt fin måste jag säga. Finare hade den kunnat bli om jag hade fått lite mer tid där att plantera blommor osv;-) Vi bodde ju inte där jättelänge haha!

Gårdagen var hur mysig som helst. Pappa hämtade mig och vi körde ut på landet. Satt i deras uterum, drack vin, åt gott och njöt av naturen. De har ju en skogstomt. Som jag sagt tidigare så uppskattar man saker som naturen mer när man är hemma. Dock känner jag också nu att jag uppskattar all lyx och flärd i Dubai! Det kan inte finnas något liknande någon annanstans tror jag:-) Tåget hem därifrån och mamma hämtade mig på stationen.

Har lite svårt för att somna nu förtiden... Kanske har jag så mycket energi här dock inte så mycket energi i morse när jag vaknade kl halv elva!!! Eller så är det faktikst så helt enkelt att jag saknar min Joakim att sova bredvid.. Så är det:-)Konstiga drömmar har jag också så för att citera mamma så var jag inte riktigt "på humör" imorse. Men hon var gullig och åkte och köpte goda ostfrallor till oss.

Idag är det examensfest och 25 års kalas för min brorsdotter Anna. Himla skoj ska det bli! Börjar om 2 timmar så måste snart göra mig lite iordning. Sitter och väntar på att prata med J över skype. Jag ringde han innan men då körde han på Sheikh zayed road och vill ju inte ha böter på sisådär 12000 kr, nej tack! Känner att jag måste prata med honom om en sak. Har kommit upp en sak, fick det på mail idag.. Och ja det är bara postivt men måste prata med min älskling... Tell u later;-)

Ha nu en härlig pingstafton och njut av sommarvädret, jag hade tom kort kjol idag så varmt det var, mys!!! Vad säger man glad pingst?

PUSS





1 kommentar:

  1. Hej gumman!Fungerar inte din mobil alls el kan man fortf messa o ringa till den? Jag jobbar hela dagen idag men tänkte att vi kan försöka ses på onsdag kanske? Passar det damen? Kraam

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!