torsdag 14 maj 2009

Blandat..

Den här skylten hittade jag igår i International city utanför en beauty salon. No men allowed!!! Såna skyltar hittar man nog inte i Sverige...

Entren till vårt hotell.


Ännu mer entre...


Och mina nya skor! Vad tycks? Visst är de fina!



God eftermiddag!

Hoppas allt är bra med er därhemma i stugorna! Här är det fint, weekenden närmar sig med stormsteg. Om 2 timmar kommer J hem, då blir det mys hela helgen. Inget speciellt planerat, kanske lite quadbike i öknen, någon lägenhetsvisning och god mat. Mest slappande, har varit en del i veckan. Inte så farligt för mig då jag ju inte jobbar men stackars älskling har varit tvungen att stressa iväg hela tiden efter jobbet...


Så igår blev allt gjort med gamla lägenheten. Efter det åkte vi till vår "kvarterskrog" shish kebab heter den. Åt smarrig shawarma med pickles och hoummos. Sen kvällsdopp. Började se en film men somnade ganska snabbt. Nu när man ligger i sängen och kollar så blir det ofta så, man vänder sig från tvn och bara lyssnar sen somnar man fort in men det är mysigt.


Idag promenerade jag bort till MoE. Gick och strosade och kollade lite i affärer, köpte ett hårband thats it. Måste ju spara lite på pengarna nu... Träffade Hanna och åt lunch. En riktigt god sallad med ricotta, päron, pinjenötter och gorgonzola dressing. Skoj att träffa henne, det var längesen! Nu sitter jag och plickar på datorn nere i lobbyn med alla andra! Här är ju hur mycket folk som helst härnere och surfar, jobbar inte folk? Det här är kanske ett sånt ställe som folk bor på tills de hittar jobb, bostad mmm. Passar ju bra för oss! Fast tur att J redan har ett jobb annars hade det nog varit raka vägen hem till kalla Sverige kan jag tänka!


Skulle tycka det var mysigt med en blodig biff och lite rödvin ikväll, får se om jag kan "övertala" J. Nä nu ska jag kolla lite jobb...


Puss o kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!