onsdag 27 maj 2009

Jag VET vad jag VILL!!!

Nä, blev ingen uppdatering igår. Var hemma hos min bror som sagt, var inte hemma förräns vid halv elva och sen pratade jag i telefon ett bra tag. Vad skönt det är, att bara kunna lyfta luren och ringa någon sådär.


Kl är tio och jag har idag sovit ganska länge. Brukar ju annars vakna med tuppen och ha massor av energi. Fast energi, det har jag massor av fortfarande.


Ok så här är det. Tänker berätta för er vad jag gjorde igår och det jag har lite haft i tankarna sen jag blev uppsagd från tråkjobbet i Dubai!

Igår var jag på intervju i Trelleborg för ett rederi. Jag har alltså bestämt mig för vad jag vill göra ett tag framöver. Jag VILL jobba på båt. Jobba 2 veckor, vara ledig 2 veckor. Jag vill stå i kosmetik avdelningen och ge råd och vara säljare. Det är bra lön, man bor på båten och samtidigt kan jag kombinera det med Dubai, för det ska jag göra. När jag då väl är i Dubai med min älskling så har jag mer kvalitetstid och jag är ledig när jag är ledig. Jag har bestämt mig Tjohoo och jag är så glad för att jag för en gångs skull vet jag vill. Nu ska jag få det också. Tanken som är i The secret är ju att skriva ner allt man vill och göra önskningar till universum. Det gör jag nu! Tänkte även om någon som läser detta som kanske har några kontakter eller så hör av er till mig! Jag kan tänka mig båtar i Stockholm, Danmark, England ja mest överallt. Bara det är 2 v jobb, 2 v fri och i kosmetik avd!


Som sagt var ju på intervju igår MEN det var i en cafeteria och jobba 1 v, ledig 1 v. Jag har gått en utbildning som jag brinner för. Kanske inte terapeut delen men produkt delen och det är precis DET jag vill göra. Inte stå i cafeteria:-)


Så idag ska jag ägna dagen åt att endast ringa runt till alla rederier och maila min cv så är det. Kl 6 ska jag träffa en kompis som det var mycket mycket länge sen jag träffade. Hon heter Linda. Vi ska gå på en spansk restaurang, ska bli mycket trevligt!


Igår var ju mycket förberedelser inför intervjun, jag gillar att vara påläst om ett företag när jag ska dit. Mycket rätt, han ställde frågan, vad vet du om..... Då svarade jag några saker och han blev imponerad. Så lätt det kan vara va!

Det blev oxå en fika på ett gammalt konditori för mamma och mig i Trelleborg, har ju faktist ALDRIG varit där. Jo förresten en gång så cyklade jag o min kusin från Ljunghusen (bodde där om somrarna ibland hos mormor) till Trelleborg!! Haha vi var inte gamla och helt galna. Kom inte hem förren hur sent som helst och stackars mormor var så sjukt orolig var vi hade hållt hus... Jaja Trelleborg verkade väl mysigt!


Kvällen spenderades hos bror och svägerska. Kycklingsallad och vitt vin, nyttigt och gott! Än en gång tittade vi oxå där på massa filmer från förr hahahaha. Från tiden jag var reseledare i Mallorca bla. Ja det kan ju va skoj att se... Jag var alldeles alldeles blond och det känns jättekonstigt att se!! Gillar min färg jag har nu much much better!!!!


Jaja lite mat i magen nu skulle sitta fint. Mamma har köpt morotsbröd mmm .


Ta hand om er mina vänner och glöm inte att höra av er om ni har kontakter inom båtvärlden;-)

Puss o kram





2 kommentarer:

  1. Kul att du vet vad du vill!
    Men tror du inte det kommer att ta hårt på ditt förhållande? Jag har själv jobbat på TT-Line, hade värsta bilden om hur kul det skulle bli men jag har aldrig haft mer hemlängtan i hela mitt liv! Så ett tips: Välj inte TT-Line, extremt trissta båtar.
    Du får gärna titta förbi på vår drinkfest på lördag - det är bara att slå en signal: 0736900086! Är så spänd på att höra allt om Dubai:-) Kraaam jess

    SvaraRadera
  2. Jo det är skönt att äntligen veta vad man vill göra här i livet. Tack för tips om tt-line.. Men vill höra allt hur du hade där ändå. Får nog söka mig uppåt i landet. Ang mitt förhållande så tror jag oxå det kan vara bra med bara kvalitetstid, ett litet tag iaf. Det är ju inte heller kul om man inte trivs med jobbet därnere men ska ändå fortsätta söka i Dubai. Det som händer händer och allt har en mening tror jag. Får se om jag hinner förbi, tack för inbjudan vännen. Om jag inte hinner så MÅSTE vi ses innan jag åker tillbaka till öknen så är det bara! Många kramar och pls fortsätt med din blogg, jag älskar den!

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!