måndag 25 maj 2009

En vecka i Suecia!

Jag har varit här exakt en vecka nu... Tiden har gått sjukt fort, som vanligt. Känns kanske som lite längre än vanligt då jag ju har hunnit med och gjort hur mycket som helst! Det som jag inte gjort än dock är att jag har varit här som sagt en hel vecka och inte ätit lösgodis!!! Det är ju det som jag saknar mest, inte klokt! Idag är det dags att inhandlas. Det är viktigt för mig vad det är för lösgodis. Det kan inte vara vad för skit som helst. Det MÅSTE vara karamellkungen annars får det vara. Ibland har jag beställt lösgodis av folk som kommit och hälsat på på olika ställen där jag bott. Det blir aldrig bra. Min mamma tex lär sig aldrig. Nä men idag så ska jag gå och välja ut exakt de godisar jag vill ha, givetvis från karamellkungen, dricka cola till och se tv, MYS!!


Idag har jag alltså ingenting inplanerat förutom ett litet ärende jag ska på i stan. Cyklar dit tänkte jag så kombinerar jag det med lite motion, bra! Det är skönt att veta att man inte har något inplanerat. Det är det som är så bra när man stannar lite längre hemma än en vecka och ska stressas ihjäl. Visst det är ju underbart kul att träffa alla hemma men det känns som man behöver en semester när man kommer tillbaka. Så jag ska snart duscha sen blir det frukost med mamma sen upp till stan på cykel sen ska jag läsa en bok jag börjat på nu som heter Kennedys hjärna. Henning Mankell. Härligt att läsa på svenska måste jag säga:-)


Jag var i bokskogen igår. Tyvärr så regnade det men det var mysigt ändå! Som en jäkla turist så tog jag bilder... Ni vet, det gröna!:-) Fick samlat en del tankar...andats in frisk luft... och blev lite blöt! Lunch och eftermiddagsfika hos mamma sen cyklade jag till Lovisa. Lägg märke till hur mycket jag cyklar! Det är bra, friskt luft och motion;-)

Hon bjöd på kyckling och bulgur och lite vitt vin. Bulgur, har ni smakat det? Aldrig jag, det var riktigt gott! Bra alternativ när man är trött på pasta och ris. Lägre gi också, kanon! Nu ska det lagas bulgur! Men först måste vi ju givetvis ha ett kök att laga det i också! Hoppas vi får det snart.... Inte så skoj att bo på hotell... Men tillfälligt får det gå bra. Hoppas min älskling hittar några fina lägenheter. Jag har sagt att han kan titta på dem och maila bilder. Givetvis är det ju skoj att titta tillammans men... kan va bra att börja iaf och sen ha lite koll. Det är ju tre områden vi vill bo på och då kan man ju börja gallra där!


Det blev en mysig kväll med massor av prat. Jag fick dessutom en present! Cool fläkt med vatten som går på batteri hahahaha! Jag har ju klagat hur varmt det är så det var ju en kanon present som passade, rosa dessutom. Den ska jag sitta och fläkta med i sommar:-)


OK, time for breakfast gott folk börjar bli lite hungrig!

Puss puss





2 kommentarer:

  1. Hej Catharina!
    När jag läser allt du gjort längtar jag faktiskt tillbaka till Sverige. Blir ganska sugen på lösgodis också, kommer nog bli en hel del av den varan när jag kommer hem.

    Kram

    "Indrah"

    SvaraRadera
  2. Klart du längtar, det är mysigt här:-) Vi får ses när du kommer hit. Ha en bra flight! Kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!