onsdag 13 maj 2009

Inspektion av lägnhet, check!

Igår blev en fullspäckad dag och vi fick gjort väldigt mycket, skönt!

Jag var uppe och provade gymmet. Sådär kan man väl säga. Som sagt endast 2 maskiner... Ett löpband som visade sig inte fungerade och en cykel. Jag tog cykeln, fast jag hade den på max så var det som att trampa på det minsta. Jaja där var heller ingen ac så svettades gjorde man iaf. Så några kalorier brändes nog!



Gick till lilla affären och handlade lite frukt, cola light och vita bönor till lunch. Ni som läser min blogg vet ju att jag äter det väldigt ofta till lunch... Varför gör jag då det? Jo för att det är väldigt smidigt. Jag värmer det inte, man kan öppna burken utan öppnare, det är lite kalorier, det är gott och man blir mätt.. så! Perfekt alltså, tråkigt? Nope det går fint! Nu är det speciellt bra när vi bor på hotell. Låg i sängen och kollade en film då Joakim dök upp. Oväntat så där en 3 timmar innan han brukar men skulle fixa fixa massa saker. Vi åkte till DEWA som är elverket här Fick papper och betalade den sista räkningen. Det var DET vi väntade på för att kunna flytta. Åkte till lägenheten och packade ur det sista. Katten kom på besök och det var med sorg som jag såg honom för sista gången... Kanske kommer jag ta en sväng dit och hälsa på och ge han lite mat! Till sist efter några timmars väntan så kom Omar, han som oxå hyrde ut lägenheten till oss. Som ni ju vet så hade jag ju städat men det var ju inte lönt att jag gjort för att tydligen alltid efter en flytt så tar de ändå dit en städerska, jaha kändes ju lönt att jag svettades med det.... Det var väldigt mörkt i lägenheten när han kom, för sent som vanligt så ja han kan ju inte ha sett jättemycket. Det fanns ju inget ljus eller el där nu. Allt verkade ok så vi får väl tillbaka depositionen minus städerska då.



Vi pratade om det med poolen vilket är för jävligt rent ut sagt. När vi flyttade in så sa de att de skulle va klar om 2 veckor vilket den fortfarande inte är. Han berättade då att han hade hyrt ut en annan lägenhet där förra veckan till en kvinna och att hon hade frågat om det där med poolen oxå. Han sa att allt var ok, vilket han trodde, inte klokt dessutom. Hon hade ringt efter en vecka och klagat på att det var kallt i poolen, han kom dit och då visade hon han alla byggarbetare som satt och knackade... Kallt i poolen, där är ju inte ens vatten sa hon! Haha sjukt är vad det är. Man han berättade nu att de bara bygger klart det där de får in pengar sen skiter de i resten, kanon, verkligen! Kan ju oxå berätta att när vi hyrde lägenheter där för ett halvår sen så kostade det 140 000 dirham per år. NU kostar det 65 000! Fattar ni vilket ras! Men nu sitter vi i ett guldläge kan man kanske säga! 1 dirham = 2, 5 skr ca



Vi tog alltså med oss sängen...Eller iaf madrassen som vi köpt tidigare för min dåliga rygg. Den har vi nu alltså lagt på vår hotellsäng haha! Man kan ju undra vad de tycker om det här hihi. Idioter som tar med en sängmadrass till ett hotell, jaja men så är det iaf! Skönt och mjukt och verkligen känsla av prinsessan på ärten! Det blev roomservice till middag i sängen framför tvn, mysigt! Jag tog en lååång varm dusch sen på med pyjamas och intog sängen, mycket ont i magen.... Men efter några alvedon så blev det bättre och jag följde med J upp för hans kvällsdopp på taket.



Idag har jag tagit mig ner till frukosten sen var jag på apoteket och köpte mina vitaminer som var slut och lite mer alvedon för magen. Nej inte alvedon, panodil! Ska kanske fika med en ny bloggträff men inte säker på om han hann idag såfall blir det en annan dag. Då blir det poolen för mig och ska läsa ut min Hollywood wives. Ikväll är det det absolut sista vi ska göra på vår relocation. Lämna nycklarna och betala det sista. Drygt bara att det ligger ute i International city. Det är ett ställe typ mitt ute i öknen med en massa lägenheter uppradade... VÄLDIGT off!

Men det är som sagt det sista. Nu har vi bara det roliga kvar.... Leta lägenheter och ja det tycker jag är väldigt roligt:-)



Ha en bra dag, jag ska njuta i skuggan!



Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!