onsdag 6 maj 2009

Wind of change.

Gomorron mina kära bloggare!



Oj oj oj vad jag har mycket att skriva om....



Vet inte var jag ska börja. Ok börjar med det vanliga. Sitter här i soffan, ätit äggröra, kaffe och juice och har en timme innan jag ska köra till jobbet.... Nej nej nej! Jag ska inte köra till jobbet för att för mig är det nu tors och fre hela veckan. Ledig alltså.. Och jag har sååå mycket att fixa idag så ni anar inte. Hmmm nu undrar ni va? Let me tell you.



Igår gick jag upp till ägaren, alltså själva doktorn. Jag berättade för honom om min nya lösning med bilen och om det kunde funka. Då sa han att han ändå ville prata med mig. Han frågade mig hur känns det nu? Ja sa jag det är ju väldigt lugnt o så... Ja ni vet hur mycket jag har klagat på det och att jag sökt en massa andra jobb. Iaf så ville han komma fram till att det givetvis inte gick att ha mig där när det var så lugnt. Han lade in en massa historier om Thomas Edison och annat, fattade ingenting men det han ville komma fram till var att det är viktigt att man är lycklig med sitt jobb. Det kan jag bara hålla med han om så no hard feelings. Vi pratade i 40 minuter sen tog vi i hand och tack och hej. Jag tog min sista klient och dessutom enda under dagen sen så berättade jag det för vissa. För andra sa jag bara bye bye! Jag är mycket positiv i detta besked och det känns faktiskt riktigt bra. Ok givetvis är det min inkomst som försvinner men nu har jag chansen att börja om och hitta något jag verkligen kan trivas med! Så det var den nyheten... Nu kommer nästa!



Jag vet inte om jag har skrivit här i bloggen att hyrorna här i Dubai har sänkts med ca halva priset! När vi kom så var dem på topp och det var svindyrt överallt. Ca 2 månader efter att vi flyttat in så rasar hyrorna. Vi tycker givetvis det är bra och börjar leta efter lägenheter i marinan och Jbr eftersom efter några månader här så har vi då kommit fram till att det är där vi vill bo. Det tar ett tag att lära känna en stad och dessutom var hyrorna mycket högre då som sagt. Well well, vi hittade en lägenhet i marinan som var kanon och fick den. Det enda vi skulle göra var att säga upp vår egen. De hade sagt att det var 1 månads uppsägningstid så super. NEJ det var det inte.... Vi hade inte en chans att komma från vårt ettårs kontrakt så vi har fått betala " dubbelt" nu i många månader. Dessutom är vi missnöjda för att gymet och poolen inte är klar. Vi har försökt och försökt nu i flera månader, skrivit hotbrev mm mm haha!



Igår när vi skulle köra på visarun så kör vi förbi de vi hyr av. Hade by the way varit där dagen innan oxå men då var inte bossen där. NU var han där och vi lade fram allt och varför hade han inte hört av sig. Vi fick två val. Han sänkte hyran med halva priset eller så fick vi betala en månadshyra och lämna. Vi gick ut och funderade och kom fram till att vi lämnar. Då har vi ju chansen att i lugn och ro hitta något i Jbr eller marinan där vi vill bo med alla facilieter! Fy fan vi kan inte fatta att nu efter månader av tjat så har de äntligen gett med sig. Det hjälper att tjata, tjata, tjata tydligen. De är trötta på oss! Vi är så glada!!!!!!



Men... Vi ska alltså flytta IMORGON. Hörde ni det??? IMORGON!!!! Jag ska städa, packa idag och imorgon ,dessutom måste vi göra ett visarun ikväll för det blev inte av igår.

Igår efter denna underbara nyhet så åkte vi till ett hotell som Joakim hade hört var billigt. Och väl där så stämde det. Vi betalar 4800 dirham per månad, det är alltså ca en tredjedel av det vi har betalat här. Det ligger vid mall of the emirates, nybyggt, pool, gym och frukost inkluderat. Visst det är inte ett jättestort rum och där är inget kök men det blir mysigt. Lite hotell liv nu i en månad! Som semester liksom, för ja jag är ju ledig dessutom!

På denna månaden ska vi leta efter vårt drömboende för det kan man göra nu när hyrorna är så låga!



Jag är alltid lite nostalgisk när man ska flytta, men börjar ju bli van nu kan man säga haha! Lite orolig över min lille katt.... Men jag är så glad så glad. Allt löser sig till det bästa!!



Igår morse när jag satt här och skrev i bloggen så kunde man inte ana vad som skulle hända under loppet av dagen. Vad ska man säga, livet är verkligen ett stort äventyr och jag ser fram emot allt som komma ska. Nu kan allt bara bli till det bättre, mycket bättre!



Nu måste jag börja mitt fixande här, vet inte var jag ska börja. Någon som är sugen på att flyttstäda och packa haha! Tur att vi mest har kläder och sånt.... Hörs lite senare!



Puss puss

2 kommentarer:

  1. Det är underligt hur livet kan vända på en sådan kort stund!Lycka till med allt nu vännen, hoppas Ni finner ert drömboende och ditt drömjobb!Föresten, kan du översätta hyrorna i svenska? Kram Jess

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Och visst kan det gå snabbt!
    Absolut. En dirham är ca 2,5 kr så hyran på hotellet en månad blir ca 13000 ngt. DET är billigt här! Hörs snart igen!
    Stor kram!

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!