torsdag 7 maj 2009

Flyttdag.

På upptäcksfärd...

Kollar in tvättmaskinen, vad är det?


Såhär roligt ser det ut när man ska klättra ut till terassen!



Mat!




Häller upp mat till min lille katt...


Gomorron!

Så idag är det dags! Flytta. Detta är den 5 e flytten för mig sen 2006! Det är inte dåligt. Lite nostalgiskt är det som sagt denna gången oxå. Mest för "min" lille katt. Han har inte varit här på några dagar nu men nu imorse kom han och tittade in genom fönstret. Han har fått vara här inne hela morgonen. Han har fått en massa mat och vatten, kel och upptäcksfärd. Blev lite rädd för tvättmaskinen! Kommer sakna han och hoppas han klarar sig, jag tror att det finns någon annan där ute som är snäll mot han och ger han mat.


Ja tvättmaskinen har gått varm dygnet runt. Nu är det sista i. Lakan och sånt som ingick här o så det måste vara rent. Gick upp när Joakim gick till jobbet för det är mycket som ska fixas idag oxå. Detta är min lista...


Packa alla kläder, Packa allt från köket, sopa och moppa golv, städa det sista i köket bla spis o så, lämna tillbaka min bil. Sen är det inspekion och när det är klart åker vi till vårt nya tillfälliga boende.


Allt gick fint igår med visarunet. Rekord denna gången tror jag. Tog under 5 timmar! Det bästa är att göra det på kvällen då det inte är någon kö alls! Så... nästa gång om 40 dagar, skönt!


När vi kom hem igår så satt vi och tittade lite på lägenheter på nätet. Nu har vi lagt till ett område där vi ska finna vår drömbostad. Palmen. Det enda jag önskar dock är en stor balkong med havsutsikt så vi får se hur det går. Men det är ju så himla kul att kolla runt. Detta var verkligen det bästa som kunde hända oss!


Nä nu måste jag sätta igång med sysslorna sista dagen här i Discovery gardens. 6 månader blev det. Det är väl ungefär så länge vi brukar bo på olika ställen hahaha men det är iaf i samma stad, det ni!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!