torsdag 28 maj 2009

Inga "riktiga" bilder.


Tråkig jag är som inte har riktiga bilder men så ligger det till. Jag har inte min vanliga kamera med mig. Jag har en gammal gammal och den är där ingen sladd till så jag kan överföra bilder.. Jag ville ta med mig min nya (Joakims)men det tyckte inte Joakim var en så bra ide... Han trodde kanske att jag skulle bli av med den då jag ju ibland, mycket sällan kan vara lite tankspridd.. eller så kanske han behövde den, fast det kan jag aldrig tänka! Jag har aldrig sett han ta ett endaste kort!! Hur det än är och vilken kamera jag än hade tagit så har ju inte mamma någon minneskortläsare i datorn. Hur det nu kan komma sig, trodde det fanns i alla! Jaja så är det iaf. Se om jag hittar en dator med minneskortläsare så kan jag lägga in några bilder men ska ju säga det att så mycket fotar man ju egentligen inte när man är "hemma".

Igår när jag satt och sökte jobb så ringde det på dörren och min bror, Bosse, kom på besök! Det var en trevlig överraskning. Det blev kaffe och smörgåsar på balkongen! Det gick bra för mig i min jakt på båtjobb.. Fick skrivit ett personligt brev på svenska, ringt runt till en sådär 5 rederier och mailat cv. Har en till jag ska ringa idag sen får vi se hur det går. Jag promenixade ner till malmborgs för att posta ett brev... Då gick jag till godisavdelningen och köpte karamellkungens lösgodis för 50 kr! Mmmm Jag har inte ätit det alls även om jag skrivit att jag skulle så ikväll... vankas det lösgodis!

Träffade min kompis Linda på kvällen som jag inte har sett på kanske 4 år! Det var mycket trevligt. Var på en mexikansk restaurang där jag tog fajitas. Blev dock lite besviken på den. Fajitas brukar vara så att man får kycklingen på ett fat, bröden ovanpå och en massa goda såser ja ni vet. När jag är på mexikansk så tar jag alltid den rätten för då VET jag att jag inte blir besviken. Så var inte fallet igår. Jo jag blev besviken, allting låg huller om buller på samma tallrik, inte bra! Var sugen på dessert. Det hade de inte, frysen var sönder jaha! Vi gick över gatan till ett annat ställe där de hade en underbart god friterad camembert!!! Där blev man inte besviken minsann. Det måste vara min favorit, friterad camembert med varma hjortron mmmmmm. Det blev några glas rött till det givetvis och en massa prat om vad som har hänt dessa åren vi inte har setts. Det var mycket trevligt och kvällen avslutades med att hon bjöd mig på en liten fest nästa lördag. Fest för att fira Sveriges nationaldag som det då är;-) Igår blev det bussen hem, första gången. 18 kr kostar det!!! Skamligt dyrt nu för tiden...

Idag ska jag ta mig en lång promenad nere vid havet har jag tänkt. Inget planerat så vi får se vad som dyker upp!

Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!