onsdag 20 maj 2009

Ansiktsbehandling deluxe:-)

Solen skiner, idag igen! Börjar tro att jag fått med mig lite värme från öknen minsann! Pratade precis med Joakim och de hade över 40 gradig värme, puh... Det är varmt det.. Tycker det är lagom som det är här, typ 20 grader!

Tycker minsann att han komma hit och njuta av försommaren med mig:-) Saknar den sötnosen!


Åhh vilken mysig dag jag hade igår! Tog ut min cykel, ingen som helst luft var det i däcken. Inte så konstigt då jag inte använt den på säkert ett och ett halvt år! Ipoden i öronen och med James Morrison på högsta volym så cyklade jag. Härlig känsla att cykla! Saknar det verkligen. Hur man nu kan sakna det haha men så är det! Blev fika hos pappa. Ute i det gröna med en massa ankor, ankungar och en katt! Cyklade vidare upp till läkaren och allt gick bra. Har ju gjort ett litet ingrepp för ett år sen och det var de de skulle kolla. Dessvärre tar det 6 v innan provresultat men han tyckte det såg bra ut. Hade jag gjort detta i Dubai hade det kostat lika mycket som flygbiljetten hit tur och retur, GALET!!! Så bara där var det insparat. Dessutom ska jag till tandläkaren oxå. Då jag betalar en försäkring på 40 kr i mån så är det oxå gratis tandvård. Samma sak där, gjort det i Dubai hade det blivit en biljett till....


Efter läkaren var jag hungrig, satte mig i solen på gågatan och gamla goda espresso house. Deras rökmacka o latte satt fint! En kompis ringde, Lovisa. Vi bestämde att vi ska ses på torsdag men hon frågade vad jag gjorde och nej ingenting. Vet ni vad, då bjöd hon mig till hennes underbart fina klinik där hon jobbar, Excuviance vid Värnhem. Efter en espresso och snack så fick jag en ansiktsbehandling deluxe av henne, så snäll och gullig kompis man har, tusen tack:-) För mig är det lyx med behandling, älskar det och vem gör inte det! Att det sen är gratis är ju ännu bättre!!


Cyklade alltså runt typ hela Malmö igår, från Limhamn till V hamnen från där till Pildamm från där till stan sen värnhem sen tillbaka till Limhamn! Tror ni att jag har ont i rumpan idag eller!!!??? Men ska på den snart igen och cykla med mamma till mobilia om hon orkar annars blir det bilen! Ska åka och titta på söta bebiskläder till min underbara kompis Cattis lilla dotter, ska träffa de på fredag ochl längtar som en galning!!!


Idag blir det oxå fika med Christian på stan sen hem för att äta lite räkor med mammsen. Vidare igen till stan för att följa med Monika och Thomas på en trevlig kväll på en krog som har ett jubileum! Dagen ser bra ut!


Dags att hoppa in i duschen!

Ha en riktigt bra dag allihops, carpe diem:-)


Puss puss

2 kommentarer:

  1. Hejsan.. Efter att ha läst här ett tag nu så har jag märkt att ni har problem med (att hitta) spriten!
    Här i RAK kan man köpa utan license!
    Har enda sen jag kommit hit sett labour-folk stå och köa utanför en liten sidodörr i Al Hamra Mall.

    Och för att förtydliga, AL Hamra ligger efter kustvägen mitt mellan RAK och Umm Al Qu??? City.

    Så ikväll gick jag själv in å då visade det sig vara ett litet system bolag. Välsorterat och modern där inne.

    Lite priser:
    1 liter absolut - Dhs.50
    6pack Corona - Dhs. 30
    1 Breezer - Dhs.5,25

    Och dom tog kort oxå!
    Var samma personal där som jobbar i spinneys som ligger vägg i vägg med systemet!

    Förresten, visste du att din blogg inte går att läsa i Safari?
    Hade satans stora problem att öppna den med safari.

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för verkligen detaljerad info! Tack:-) Det blir en resa dit när jag kommer tillbaka till Dubai, absolut!

    Nä det med safari visste jag inte, undra varför det är så...?

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!