fredag 29 maj 2009

Vad är det här?



För några dagar sedan så kom mamma in i mitt rum och hade med sig min Kiehls rengöringscreme. Hon pekade på den och frågade vad det var. Jag svarade henne att dettta är min rengöringscreme som jag tvättar ansiktet med morgon och kväll. Det är en viktig sak för mig, det är mycket viktigt att ta hand om sin hud. Så viktigt för mig att jag faktiskt betalar nästan 500 kr för lite rengöringscreme fast jag inte har mycket pengar så gör jag det för det är viktigt för mig så är det.


Dagen efter frågan så sitter vi vid matbordet och äter frukost. Mamma har inte vågat ta upp detta innan frågan men nu har hon nog tagit sig mod till att fråga eller jag vet inte. Det bästa för henne hade nog varit om hon inte hade tagit upp det....

Så säger hon... Du vet den där rengöringscremen du har.. Du vet jag frågade dig vad det var...Jaa säger jag. Jo säger hon den har jag använt som BALSAM!!!!! Hör och häpna!! Som BALSAM till hennes hår... Ja den står i duschen för att jag tvättar ansiktet där om morgonen. Jag blir galen har du använt min 500 krs rengöringscreme till balsam, varför?? Jag tog inte så mycket säger hon och tillägger att håret blev ganska konstigt.. Ja vad ska man säga? Så är det att bo hemma igen:-) Dock har hon kompenserat mig genom en liten present. Jag har fått en elektronisk tandborste. Den är skitbra. Känns som att den kommer åt kanon. Man vill ju inte upprepa förra veckans helvete igen på mycket långt tid!!


Igår kväll var det svensk tv kväll... Såg hemma hos mig, Hjälp jag är med i en japansk tv show och avslutade med Gordon Ramseys matprogram. Lagom mys en torsdagkväll. Dock fick jag senare ont i magen av allt godis jag stoppade i mig. Min stackars mage är inte van vid det. Den är så känslig så känslig! Hjälp jag är med i en japansk tv show tycker jag var ganska dålig. Jag älskar ju Carolina Gynning så var nyfiken på att se hur detta var. Läste hennes blogg då hon var där och spelade in programmet. Nja det var ingen hit!


Kom en bra bit på min bok Kennedys hjärna. Gud så mysigt det var. Jag satt uppkrupen i soffan med en filt. Det blåste och var mulet ute men solen tittade fram då och då och värmde mig där i soffan som den katt man är:-)


Jag var sugen på mannagrynsgröt idag men mamma har inte så mycket mjölk.. Får se vad det blir för frukost. Kanske smörgåstårta som är kvar sen igår? Nää det är nog inte så nyttigt med gott dock. Efter frukost blir det duschen. Jag ska vara klar till kl 14. Då ska jag ut på landet!!! Till pappa han har ett stort hus mitt ute i skogen typ med en skogstomt. Det ska bli mysigt att sitta där och grilla lite..


Ha en skön fredag!

Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!