tisdag 5 maj 2009

Falsk marknadsföring.

Gomorron! Har sovit gott i många timmar och nu är frukosten avklarad, jag tillfixad, disken diskad och tvättmaskinen i full gång! Så nu... Tid för lugn stund med kaffe framför datorn och tvn, ett tag iaf ca 50 min för att va exakt innan jag ska köra!



Igår så började jag fundera ordentligt med det här med min hyrbil. Dyr som... är den! Ca 5000 kr och det är inte kul. Måste finna en lösning på detta och det har jag nu som jag är oerhört glad över!!! Men först ska jag berätta om den falska marknadsföringen som pågår här i Dubai.



De annonserar på radion heeela tiden om en firma som heter discount car rental. 1300 dirham i månaden för en bil, liten, men dock. Jag har hört detta nu sen i sept och har ringt dem sen dess typ. Jag frågar vad är den billigaste bilen ni har nu? De svarar den kostar 3000 dirham, det är sktdyrt! Ja men den ni annonserar om då frågar jag... Men den är inte ledig!! Nä det har den inte varit på flera flera månader, aldrig tror jag. Jag står i kö... säger dem, jaha ja! Men då frågar jag varför de annonserar om den varje dag när den inte har funnits sen dem har börjar annonser och det mina vänner kan de INTE svara på! Ger upp helt enkelt, så får man inte göra!!! En annan sak är flygbiljetter till Europa. Samma sak. De annonserar på radion att det kostar 600 dirham t o r till Europa i sommar. Kanon tänkte jag och ringde dem. Fick svar 2500 dirham.. Ja men ni säger ju 600 dirham, det är stor skillnad säger jag. Skatt madam svarar dem... Men skatt på nästan 2000 dirham är mycket!!! Jag har ju jobbat i denna branschen och vet att så fååår man inte göra. Men regler o sånt gäller nog inte här kan jag tänka!!



Nu till den superbra lösningen med bilen. Vi har ju 2 hyrbilar som är exakt likadana. J börjar kl 9 och jag 11. Han slutar 18 och jag slutar 17. Vi åker på samma väg, jag kör förbi hans jobb, är ca 10 min därifrån. Så nu ska jag köra han till jobbet varje dag sen ha bilen till mitt jobb. Då ska jag passa på att träna där på morgonen oxå! Sen ska jag fråga om jag kan ändra mina tider på jobb så jag slutar 18. Det jag har tänkt är kanske att jag kan jobba en timme mer MEN.... vara ledig då istället 3 dagar i veckan, hade inte det varit kanon!!! Idag ska jag iaf höra, hoppas hoppas! Det blir ju typ samma antal timmar bara minus 2 och det är ju ca 100 dirham eller något bara så vi får se vi får se. In shallah hahaha!

Vet ni vad det bästa är med denna lösningen??? Jag får behålla hela min lön och slipper betala till J. Han är världens gulligaste. Igår sa han nä det får du ha som fickpengar!!! 5000 extra i månaden, jag är sååå tacksam. Tack min sötnos! Så samtidigt som jag sparar pengar kan jag träna gratis, kan EJ bli bättre:-)



Ikväll är det dax för visarun igen, lilla utfykten till Oman! Nu ska jag hänga upp lite tvätt... Ha en fin dag vart ni än är!



Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!