tisdag 12 maj 2009

Snö och hetta...

Godmorgon!

Städaren knackade på rummet nyss så jag tog mig ner här till första våningen och lobbyn, satte mig i en soffa och surfar lite. Idag var frukosten bättre, va bra! Det fanns kokta ägg och ananas som jag åt. På kaffemaskinen fanns där faktiskt en knapp, som jag inte såg igår, där det stod tryck här om du inte vill ha socker i kaffet! Så nu är jag mätt och belåten. Har röjt upp lite i vårt rum, packat upp en del saker jag tror jag kommer använda. Lagt undan längs med väggarna alla jäkla väskor!


Vad dagen har att erbjuda? Tänkte sitta här nu ett litet tag... Sen gå upp på taket, läsa, simma lite och gå in på gymmet. Gymmet är inte stort, endast 2 saker hihi. Men där är ett löpband och det är ju det enda jag behöver. Håller inte på med vikter och sånt trams inte! När J kommer hem så ska vi åka till gamla lägenheten och fixa det sista. Vet att där är en maskin tvätt som är klar... Hmm har varit det nu sen i söndags så skrynkligt och fint kan jag tänka mig...


Igår orkade vi inte göra det. Vi hade bara myskväll. Gick till MoE= Mall of the emirates. Åt på japengo. Ett ställe där de har typ alla möjliga kök så det är bra man kan välja. J ville endast ha hamburgare eller pizza och det står ju inte riktigt på min meny. Nu när vi kommer äta ute varje dag så måste jag verkligen vara nyttig. Försöker äta det mesta men utesluter kolhydrater. Igår fick det bli libanesiskt som jag älskar. Kyckligspett med grillade grönsaker, hoummos och en vitlöks paste som är så sjukt god! Träffade på J kollega som oxå bor på hotellet, han som tipsade om detta hotellet! Efter det så tog vi en tripp till Hotel Kempinski, det ligger i anslutning till MoE. Jättefint hotell med många barer och restauranger.Vi ville sitta ute så vi hittade en bar som hette Mosaik. Mysig med swimmingpool och bar liksom i poolen. Satt på såna där puffar på marken och njöt. Men shit va varmt det var!!! När vi skulle gå tillbaka in i mallet från hotellet så det första vi ser är ju skidbacken. Skulle gärna gått in där och rullat mig i snön för behövde verkligen svalka av mig! Det är ju ganska otroligt ändå, är det inte? Att först sitta ute i 40 graders värme för att sen komma in till en skidbacke! Bara i Dubai... !


Nä gott folk, vad tror ni, är städningen klar? Får ta och gå upp och ta på mig min bikini. Hörs senare!


Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!