tisdag 19 maj 2009

Jetlag...

Jag är vaken...

Det har jag varit nu i över en timme. Vaknade alltså vid halv sju! Det är ju inte vanligt. Men klockan är ju två timmar mer i Dubai så. Har suttit på balkongen och njutit av en kopp kaffe, tystnaden, en klarblå himmel med kyla i luften och en massa grönska.

Det är 9 månader sen jag var hemma och det känns inte som så länge men vissa saker uppskattar jag oerhört nu, som all grönska tex. De jag berättar det för här tror ju jag är knäpp som hela tiden uppmärksammar hur grönt och fint det är. Men de är vana vid det thats why! Försommaren måste vara den vackraste tiden i Sverige. När vi körde från centralen igår så körde vi Limhamnsvägen. Det var så fint och med alla mysiga hus som jag nu tycker är så små så små om man ju jämför med alla skyskkapor i Dubai. Det kom en ankfamilj med en massa bebisar gående över gatan, ahh va gulligt!


Gårkvällen blev kanon. Kom hem till min bror och kunde lukta grillning redan när vi gick av bilen. Satt i den "grönskande" trädgården och smuttade på ett glas rose. Solen sken. Vi blev ganska många. Det var oxå min brorsdotter, min brorsson och hans nya tjej. Åt gott, drack gott, pratade en massa. Sen såg vi på filmer från förr i tiden. Många år sen, när jag var 12 och mina brorsbarn var ännu mindre. Det var ett klipp från vårt gamla hus, i köket. Där satt alla och det var en födelsedag. Mamma, pappa, min farmor, mormor mm mm. Vissa av dem finns inte längre idag och det var ganska sorgligt på något sätt att se. Men kul att det är filmat... Så många år sen.. Innan mina föräldrar skiljde sig. Ja ni vet ju hur nostalgisk jag är så...


Dessutom såg vi en film från när de var och hälsade på oss i Dubai. Kul att se. Vilka miljöer där är där nere, så lyxiga! Man kanske inte riktigt ser det hela tiden när man bott där ett tag och liksom "vant" sig! Verkligen skoj att se. Tack för en trevlig kväll!


Var hemma vid elva och då var jag hur slut som helst!

Idag ska jag CYKLA. Det har jag saknat! Och med detta väder så blir det mysigt. Ska cykla ner till Västra hamnen och träffa min pappa. Då kommer det oxå bli lite nostalgiskt... Tänkte nämligen cykla förbi där J och jag bodde innan. Sen blir det en cykeltur upp till sjukhuset där jag ska på undersökning! Nu får det bli en kopp kaffe till och snart lite frukost. Förresten idag är det en månad som jag inte ätit några sötsaker. Jag hade satt från den 19 april till den 19 maj! Ska hålla på lite längre nu när jag ändå är igång. Gick ju super när vi bodde i lägenheten och jag kunde laga egen hälsosam mat men det kändes som allt jag gjort raserades när vi flyttade till hotellet för det spelar ingen roll att man äter nyttigt när man går UT och äter, för det är helt enkelt inte nyttigt att göra det varje dag. Så fortsätter kämpa på här men visst ska jag unna mig lite gott svenskt som jag saknat!


Min älskling saknar svensk pizza! Jag funderar på att ta med det till han. Typ skiva upp bitarna, lägga de i en låda, ner i bagaget på flyget. Det är ju kallt där de förvarar bagage!:-)


Vi höres snart!

Puss o kram

3 kommentarer:

  1. Klart vi styr upp en träff! När passar fröken bäst? Jess

    SvaraRadera
  2. Synd att vi inte han träffas mer innan du for men det får vi ta igen sedan :)
    Det ska tydligen finnas en svensk pizeria här i Dubai så nu har J någoting att göra om han ska leta upp den när du är borta :P
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Ja det var synd, men får ses snart igen när vi båda är tillbaks! Svensk pizzeria? Joakim blev eld och lågor hihi! Vet du vart den ligger?

    Kram kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!