onsdag 6 maj 2009

Duktig

Känner jag mig nu. Nu har jag fejat och fixat här hela dagen. Just slängt sopor. Det var väl en 15 st påsar eller något!

Har klyftat potatis, de är i ugnen. Har gjort sallad, tzatziki och ska snart steka marinerade kycklingspett. Kan väl va gott! Allt måste vara klart tills älskling kommer hem, äta sen snabbt åka på den dryga turen till Oman. Men sen är det gjort ser ni och då dröjer det 40 dagar tills nästa så det är så!

Tänkte oxå berätta en liten historia för er som stod i tidningen häromdagen. På arabiska, vet ej om det även fanns i de engelska tidningarna men min "fd" kollega som det ju är nu berättade det för mig.
Det var en gravid kvinna i 9 månaden med 4 dagar kvar till förlossningen. Hon körde bil ( inte så bra i och för sig men...) var med om en olycka och de ansåg att det var hennes fel för att hon hade för litet avstånd mellan bilarna. Inget hände med den andre bilen men hennes baby i magen dog. Fruktansvärt tycker då jag givetvis. Hon blev dömd till att böta 20 000 dirham för att hon hade mördat sin bebis. FY fan!! Bara den sorgen att förlora ett barn och sen bli dömd till böter det är inte riktigt klokt!! Eller vad säger ni? Man måste verkligen passa sig här med lagar osv för gör man inte det så vet man inte vad som kan hända.. Dock går vi ju faktiskt mot lagen redan här för att vi bor tillsammas och är inte gifta. DET är oxå helt sjukt, men vad göra? Tusentals andra expats gör ju likadant ju...

Nä nu ska det stekas spett. Vi får höras igen imorgon den 7 maj och vår flyttdag!

Ta hand om er. Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!