måndag 4 maj 2009

16 dagar!

Utan choklad eller något annat godis och jag gratulerar mig själv! Det är duktigt, för jag älskar choklad måste jag säga. Idag när jag var och handlade så gick jag och tänkte på vilket choklad jag ska unna mig när jag får ta en bit om 15 dagar. Det får bli en liten tripp ut till Ikea och köpa marabou mjölkchoklad med dajm!


En kul grej är att jag har tänkt mycket på det här med gym.... Måste ju ta och träna lite oxå nu ju. Det brukar finnas gym i alla byggnader i Dubai men givetvis inte i vår för den är inte klar än. Funderat på att köpa ett gymkort men nu fick jag en strålande nyhet. På älsklings jobb så har de på takvåningen gym, utomhuspool och omklädningsrum och jag kan gå dit hur mycket jag vill! Det ska jag göra 3 dagar i veckan på morgonen, blir kanon och gratis dessutom kan inte bli bättre. Tycker det är så mysigt att simma och utomhus dessutom!


Hade en dryg morgon. Fick gå upp en timme tidigare för att de har bytat bank där jag kan casha ut min check, lön. Info var safa tower på sheikh zayed road, jaha ja. ingen aning men tog mig i närheten i morse. Inte det enklaste då det inte fanns någon parkeringsplats, letade som en galning och fick lite panik då oxå bensinen började ta slut. Hittade en lååångt långt bort. Bara att börja vandra i hettan. Frågade runt och ingen visste var det var. Fick gå till ett hotell och fråga. Jo de visste, 7 byggnader till vänster från denna sa dem. Ok, fortsatte vandringen. Väl framme så ville de inte casha in den för att min chef hade glömt att skriva år. Hon hade bara skrivit 03 05 och hon i kassan sa denna är från 2005!! Nä, jag fick den igår snälla kan ni inte va sjyssta. Nope chefen kom och jag fick ringa min chef och de löste det genom att hon fick skriva ett brev till dem. Väl i kassan igen så fortsatte de med tusen frågor. Är detta din signering, har du ingen id, jo jag har pass, ja men har du ingen id?? Nä!! Var är sidan med ditt resident visa? Har inget, its in process!! Ahh höll på att bli galen! Pls ge mig tillbaka den andra banken där allt var smidigt och bra tack!


Nu är det dags för sängen efter tacos och söndagsparty tittande, tack kanal 5 för att jag får se svensk tv!


Sov sött alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!