måndag 18 maj 2009

Limhamn.

Såja... Då sitter jag här i mitt gamla rum i Limhamn hemma hos mammsen! Det har varit ett långt dygn kan man kanske säga men faktiskt är jag inte så trött som jag trodde!

Gårdagen var jag ju i Dubai. Den spenderades med en mycket trevlig skånsk på köpet tjej som jag träffat. Vi var på Palmen. Började med en kaffe, gick sen vidare och käkade lunch och drack lite vin. Mycket trevligt och lång lunch blev det. Halv fyra tog jag en taxi tillbaka till hotellet och startade med packningen. Hmm har svårt för det där med packning. Vill gärna ta med ALLA kläder och det går ju liksom inte. Fick ha med 20 kg endast. Älskling kom hem och vi gick till MoE, åt spaghetti bolognese och sen lite mer vin inne på apres! Måste ju ha mycket vin i kroppen för att våga flyga nuförtiden. Så jobbigt tycker jag det är att flyga.... USCH! Vid 22 åkte vi till flygplatsen. Kom fram tack o lov att vi slapp bensinstopp på Sheikh zayed road då J glömt att tanka.... Som vanligt;-)

Bagaget vägdes och det vägde 19, 8 kg!!! Hahaha inte klokt vad jag är bra på att packa! Vidare genom alla kontroller och till baren. Irish village får lite mer vinintagande.... Väl på planet så kändes det faktiskt ok, kanske inte så konstigt... Fick stor plats för mig själv, planet var definitivt inte fullt. Fanns en massa bra filmer tex the reader och yesman. Jag såg ingenting för sov mig igenom nästan hela flygturen. Vaknade lite då och då men somnade om igen. Fick en hostattack och började tänka på svininfluensan, usch! Vaknade av att det luktade choklad i hela kabinen. Mmmmm... Såg att de hade gått förbi den sovande katten med filten och ögonbindlar och fick skrika på dem att jag minsann oxå ville ha frukost. Stewarden sa men du sov ju så gott... Ja men jag vaknade av att det luktade chocolat i hela kabinen. Jo det bjöds på choklad pannkakor... Men det fanns oxå ett annat val, omelett... Tro det eller ej men jag tog det mest hälsosamma valet, tråkigt val, men jag är tuff!! Ingen choklad än..

Så... vaknade ca en timme innan landning och när vi skulle landa så var jag liksom med i hur lågt planet gick.. 500 m kvar, 499 m kvar, när det var 250 meter kvar så landade vi tydligen. Då undrade jag vad som hände, kunde ju inte se ut ju! Den där datorn stämmer alltså INTE för med min beräkning så var vi ju i luften!!!

Charles de Gaulle flygplatsen i Paris... Jag har alltid velat till Paris och nu kom jag dit och får bara se flygplatsen!!! Den var hur stor som helst. Tog mig över en timme att ta mig till nästa flyg så kom precis till boardingen. Men vad är det med de som jobbar på den flygplatsen, varför i hela friden pratar de bara franska, jag fattar inte franska. Lägg ner, prova engelskan liksom det är folk från hela världen, det är internationellt! Jag kan INTE franska ändå så fortsätter de med det.... Landade fint precis på tid på Köbenhavn och det var en fröjd för ögat att se.. Jag tog kort från mitt lilla fönster men givetvis har inte mamma en minneskortläsare så det blev inget med att visa det. Det var iaf alldeles grönt, det var vatten, det var sol. Och det var ca 13 grader så det var underbart att andas!!! Över bron och där står mammsen och väntar!

Nu har vi fikat, gott mörkt bröd med skivad leverpastej och ättiksgurka. Pratat, packat upp, fixat med alla läkarbesök och lyckade få tid i denna veckan, kanon! Nu börjar jag faktiskt känna att marken gungar lite så ska ta mig en liten lur! Ikväll är det middag hos bror. Mys! Vet ni vad det enda som saknas är?? Min J!!! Men tur att skype finns så vi kan prata.

Dags för lur som sagt, puss o kram!

2 kommentarer:

  1. Tack! Så nu tycker jag får vi ta och styra upp en träff snart:-)

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!