söndag 24 maj 2009

Bokskogen.

Jag ligger i sängen. Det är alldeles tyst hos famililjen Steen. Mamma sover. Hon är pensionär nu och då brukar man vara uppe med tuppen. Men inte hon, nä hon sover hur länge som helst. Jag är dock vaken, vaknade vid 9, ganska lagom. Tycker det är mysigt att ligga här med datorn och morna mig lite. Snart är det dags att gå upp och äta frukost. Sugen på nybakade svenska goda frallor, lite god apelsin juice,kaffe och tidningen! Det är en liten nyhet här... Att kunna läsa tidningen.

Gårkvällen blev lugn och skön. Blev så sugen på korv med bröd och mos så åkte och handlade det till min tvkväll. Jag såg Robinson. Det var bra, verkar hårt som in i nu.. De lever ju i något typ av träsk i Filippinerna, USCH. Går och letar musslor i träsket. Kanal 4 skäms, vad taskiga ni är! Fast det är klart det är ju en överlevnads serie.. Har som sagt ej sett det i Dubai genom internet. Det enda jag lyckas se där är kanal 5. Men iaf så var det näst sista gången igår så jag får tom se finalen när jag är hemma! Äckligt när den gamle mannen ramlade nerför trädet och slog i huvudet! Efter Robinson orkade jag inte se något mer. Det fick bli sängen med söndagsparty på datorn. Ahh så bra det var denna gången, Micke Persbrandt var med så I say no more;-) Min stora favorit. Ni undrar kanske varför jag kollar på datorn nu när jag faktiskt är i Sverige och har svensk tv, jo det är för att jag följer vissa saker som tex Färjan och söndagsparty. Då vi ju bodde på hotell den sista tiden så missade jag mycket så nu tar jag igen det för att sen kunna se det på tv!! Nu är det utrett och det är ju en mycket intressant fråga eller not!:-)

Idag mina vänner ska jag ge mig ut i bokskogen. Jag ska åka dit ensam, gå med min ipod, njuta av träden och det gröna. Jag ska tänka. Har mycket i tankarna. Mycket som snurrar som måste redas ut! Jag lever i ett kaos förtillfället och det ska jag försöka reda ut i hjärnan. På kvällen vankas det middag hos min kära vän Lovisa. Hon har precis flyttat till lägenhet i rörsjöstaden så det ska bli mycket skoj att se hur hon har det. Jag har köpt en flaska vin så den ska vi dela på och bara prata, ser fram emot det!

Jag önskar er en fin dag, njut av helgen ni som är i Sverige. Njut av första arbetsdagen ni som är i Dubai!

Puss o kram

1 kommentar:

  1. Så det blev korv...ja det var du ju sugen på redan när du var hos mig...mumsigt.

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!