söndag 10 maj 2009

Jobb...

Gomorron på er kära bloggläsare.

Det är ännu en varm, solig dag här i Dubai. Jag sitter och tittar på morgontv, amerikansk sådan och inte riktigt från idag men det går bra ändå. Tycker det är mysigt med morgontv till min frukost.


Igår betalade jag det sista till hyrbilsfirman sen var jag bara hemma och slappade. Hämtade Joakim på jobbet sen åkte vi ner till Sheraton vid stranden. Måste ju ha lite omväxling från Hiltons wavebreaker. De skulle tydligen ha gjort om lite där med en massa beachbarer och så. Dock var det inte riktigt så utan det var tydligen endast på fredagar men det var mysigt ändå. Nu när det är så varmt så är det skönt att sitta ute på kvällarna. På dagarna är det svårt då det är riktigt hett. Enda stället man kan vara är i vattnet och det är ganska ljummet!


Nu till min jobb situation. Det är inte så att jag tänker sitta här och inte göra något alls. Så ligger det inte till. Jag vill givetvis jobba MEN med något som jag tycker är kul och intressant. Det har varit väldigt "hoppigt" med jobben för mig och känner att jag är trött på det. Såhär har det sett ut...


Tog min examen från Cidesco augusti 2007. Fick praktikplats i Köpenhamn där jag trivdes bra. Sa upp mig för att vi skulle flytta till London. Så var där alltså i endast 2 månader. Fick ett annat praktik jobb på Float i Notting Hill i december. Kände från början att det var sådär pga nästan endast massage. Men kände att jag ville bli klar med min utbildning och inte hålla på att strula. 2 praktikplatser får räcka för ett halvår! Slutade där i april 2008. I maj fick jag ett jobb på ett ställe som hette face place och bara var ansiktsbehandlingar. Tänkte att detta var mitt drömjobb.. Vilket det visade sig inte vara. Det var alldeles för lugnt och efter bara några veckor så fick jag gå.... I juli fick jag ett jobb som beauty consultant på Fresh i London. Trivdes kanon med urgulliga arbetskollegor, bra lön och tider. Fick en bra utbildning i början av säljchefen i USA. Fick träffa ägarna från USA och allt gick fint. Jag var "veckans säljare" många veckor i rad. Efter en och en halv månad fick jag säga upp mig för att vi skulle flytta till Dubai. Väl här så hörde jag mig runt angående göra samma sak som jag gjorde där fast på ett mall. Lönerna är katastrof detta pga att man konkurrerar med filippinare som är väldigt lågbetalda. Hittade iaf det här jobbet som jag varit på nu i ett halvår och det vet ni ju hur det var!


Nu känner jag att jag behöver lugn. Jag behöver tänka ut vad det är JAG verkligen vill göra. Jag VILL inte bara hoppa på något som jag inte trivs med. Jag har helt enkelt haft otur men oxå tur med vissa jobb. Innan jag började i denna branschen så var jag på ett ställe i 6 år! Det är inte så att jag bara hoppar fram och tillbaka men livet har sett ut som det har gjort. Jag är inte lat, jag vill jobba men som sagt så känner jag att att jag vill göra något jag trivs med, givetvis. Jag har faktiskt redan sökt ett jobb. Ett väldigt annorlunda sådant kan man säga. Och det innebär pendling. LÅNG pendling! Det enda jag vet nu är att jag gärna vill jobba inom kosmetik branschen, men inte som terapeut mer. Jag är mer säljande, tycker om att träffa människor och allt det där! Givetvis hade det inte varit fel att tjäna bra pengar oxå!


Så jag är inte lat! Behöver bara tid att tänka igenom och hitta något. Håll tummarna för mig!

Vill oxå passa på att säga att jag är tacksam för det jag har nu och framförallt att jag har stöd, från min älskling som jobbar hårt och försörjer mig. TACK!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!