söndag 3 maj 2009

Helgen...

Det har varit en trevlig helg! Helgen känns på något konstigt sätt längre nu när Joakim är ledig på lördagar. För mig blir det då mysonsdag, ja ni vet fredagskänslan. Ledig tors och fre som ju är min helg sen på lördagen jobbar ju jag men J är ledig så då blir det ändå lite ledigkänsla efter att jag slutat jobbet hmmm förstår ni liksom vad jag menar?? jaja..

Sitter och dricker kaffe och har pressat apelsinjuice. Ingen frukost idag för jag är inte så hungrig. Så.. tänkte berätta om helgen, bilder kommer ikväll!

I fredags åkte vi ju till Fujeirah, ett annat emirat. Det tog ganska lång tid att köra dit, 2 timmar. Det var helt annorlunda än här med berg och så. Mysigt. Vi åkte till Hilton och käkade lunch där sen utnyttjade vi deras faciliteter. Badade på deras strand, vilken förövrigt var kass. Brun sand och äckligt vatten men kände ändå att jag ville passa på att ta ett dopp i Indiska oceanen. Sen gick vi till poolen och badade där. Joakim drack öl och för mig blev det cola för någon var ju tvungen att köra oss hem! Vid halv sex så körde vi därifrån och körde runt lite i stan. Kom till en plats där det var fullt av folk så vi stannade till för att se vad som hände där! Det var bullfighting. Två tjurar som slogs mot varandra. Jag tyckte inte alls det var kul men detta verkade vara det stora helgnöjet för dessa invånare..... Hemresan tog oxå 2 timmar och vi var hemma vid åtta och då var jag helt slut... Hade tänkt gå och ta en drink men det fick bli lasagne och tv tittande i soffan sen somnade vi hur tidigt som helst. Förmodar att det är värmen som gör en så här trött för nu gott folk är det galet varmt här. Solglasögonen börjar imma igen när man går ut och då vet man att det är varmt!!!

Igår var det "jobb" för mig. Efter det så åkte jag ner till stranden för att ta ett kvällsdopp och en promenad men det blev inte så. Joakim satt på wavebreaker med en kollega och hans flickvän. Tog ett glas vin där sen bjöd de upp oss på vin och middag. Jättetrevligt! De bor nere vid jbr, jag har aldrig varit i de husen så det var skoj att se. Jättestor balkong hade dem med havsutsikt. Drack vin och beställde mat. Hur mycket mat som helst!!! De hade beställt typ 10 rätter från noodle room. Gott var det men efter middagen blev alla ganska trötta. Tog en taxi hem vid halv elva och bums i säng!

De hade 2 perser katter. Jag älskar ju katter som ni vet så gullade med dem hela kvällen... Vi ska dit på fredag och ge dem mat för de ska iväg. De frågade om vi kunde göra det så bjöd de på en flaska vin och så kan vi sitta på deras balkong och mysa, kanon! Verkligen kul att träffa ett annat trevligt par som man kan umgås lite med!

Nu närmar det sig tid att köra för mig men som sagt lägger upp bilder ikväll! Ha en bra dag!

Puss o kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!