måndag 11 maj 2009

Vårt "nya" hem.

Hallen...

Toan, observera bordet, coolt va?

Stor skön hotellsäng..



Japp här ska vi bo nu ett tag tills vi hittar oss en kanon lägenhet. Blev väldigt stressigt igår, men man börjar ju vänja sig nu haha!





Åkte till stranden igår när Joakim hade varit hemma på lunch så fick skjuss. Väl där var det så sjuuukt varmt, gick en powerwalk, badade, läste lite men kunde inte vara där längre en en och en halv timme. Claudia, en fd klient till mig ringde och vi bestämde att vi skulle ses och fika. Starbucks först sen till Hilton för ett kallt glas vitt. Hon är jätte trevlig och en super intressant människa. Hon är 48 år och har rest runt med sin man i ca 20 år. Kommer från Madrid men hennes man från Houston så de har bott sitt "permanenta" hem där. Fast de flyttar till olika städer och bor där kanske en 2 till 3 år. De har bott i Colombia, Brasilien, Kanada, Abu Dhabi och här. Nu är de på väg till Sydney. Hon flyttar om ca en månad. Synd men får passa på att träffa henne nu innan! Vi skiljes vid halv sex sen gick jag ner för ett kvällsdopp, lite behagligare vid den tiden... J hämtade upp vid halv sju sen hem och lagade middag. Efter middagen fick vi veta att nu när vi betalt den sista elräkningen så stänger de av allt! Vatten, el jaha!!!! Då kan man ju inte städa, ingenting sååå vi bestämde oss för att helt enkelt flytta då igårkväll när klockan var halv åtta haha!





Jag hade ju gjort mycket redan men givetvis mycket kvar. J lastade ut i bilen och körde till hotellet. Jag fixade hemma, ja ni vet det vanliga vid en flyttstäd... Kylskåp, spis, golv mm mm. PUH.. Kl elva lämnade vi för att köra hit. Lite lämnade vi kvar, ska ta idag. De har ju inte varit på inspektion än. Vi var tvungna att flytta för att utan vatten och el är det lite svårt att bo i ett hem kanske... Tex inte spola i toan mm, ja det går helt enkelt inte.





Rummet är fräscht och fint, dock är det PACKAT med alla grejor runt om i rummet men det går fint. Hotellet är verkligen jättefint och mysigt. Sitter nu och bloggar från en lobby med tv, soffor och givetvis rökavd.




Var helt slut igår kväll men älskling ville ta ett dopp i poolen så vi gick upp på terassen. Det var mysigt där, folk satt i solstolar, rökte shisha och åt. Det blir bra det här!

Efter många timmars sömn så gick jag ner till frukosten. Där var ju inte mycket...No madam too much people. Amen kl är ju bara 9 ni har ju öppet till halv elva!! Jaja fick mig en omelett och lite kaffe. Det enda jag behöver. Lade märke till att kaffet var väldigt sött. Äckligt. Jag har ju inte ätit socker nu på över 3 veckor och minsta lilla reagerar jag på. Men kaffe ska inte vara sött! Ja som sagt över 3 v nu utan sötsaker. Resultaten är bra , gått ner ca 4 kg!



Efter frukosten promenerade jag till Mall of the emirates, tog bara 10 min men oj va jobbigt i denna värmen. Klippte mig, shoppade. Det blev skor, 2 klänningar och en väska. Sushi satt fint till lunch. Snart ska jag ta mig en simtur på taket. MYSIGT. Ikväll ska vi nog gå till Kemipinski hotellet och kolla in det, ligger nära, vid mallet. Fan va skönt att bara kunna GÅ till ställen. Discovery gardens var lite off men kommer sakna min katt...



Ha en bra dag mina vänner så hörs vi! Hej hej






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!