lördag 9 maj 2009

Vicky Cristina Bacelona





Denna filmen såg vi igår. Äntligen kan man väl säga har den kommit hit till Dubai. Jag vet inte när den var aktuell i övriga världen men det var nog ett tag sen va? Givetvis så var alla sexscener klippta.... Men bra var den! Mycket bra. Man vill bara vara där i underbara Spanien och dess vackra byggnader, äta tapas och dricka rioja vin!


Dessvärre så som vanligt i biosalongen så kom det in en mamma, pappa och ett litet barn som satt preeecis bredvid oss. Än en gång VARFÖR tar man med en 3 åring på bio. Så respektlöst mot oss andra som vill se en film i tystnad. Vilket det givetvis inte är om man tar med en 3 åring... De gick ut gång på gång, satt och pratade högt. Höll på att bli galen! Varför varför varför?? Kan inte de bara sitta i sitt vardagsrum och chitchatta där istället. Stör inte andra genom att ta deras vardagsrum till en biosalong är det enda jag vill säga. Nog om det, filmen var som sagt underbar med vackra scener.


Idag är det lördag och det innebär egentligen att Joakim är ledig men idag är han inte det. Får va ledig en annan dag i veckan istället och det kanske kan passa bra att ta det på vår flyttdag istället. Vilket vi inte riktigt vet än när det blir. Mån, tis eller ons eller kanske tor, vem vet? Hoppas iaf på nästa vecka. Idag blev det iaf inte, vilket jag inte heller trodde!


Har ju packat ner alla kläder men funderar på att ta upp de igen för att göra en riktig sortering och slänga allt jag inte ska ha. Försökte mig på det sist men gick bara inte. Varför? Jag vet inte. Där är en massa saker som jag inte använder men när jag tittar på det och tänker att jag ska slänga det så kan jag bara inte. Tänker jo men kanske kommer jag använda det, vilket jag ju inte kommer. Svårt det där. Tips???? De säger ju att har man inte använt en sak på ett år så kommer man heller inte göra det.... Ska verkligen sortera idag, måste.


Älskling kommer hem på lunchen och så kör jag han tillbax till jobbet för att sedan kunna ha bilen. Ska förbi en sista gång till hyrbils firman och betala det sista. Det är något som heter Salik som man har här på vägarna, alltså skatt. De har inte tagit betalt för det per månad så nu när jag var där i torsdags och skulle lämna bilen så var det lista efter lista med skatt de presenterade för mig, kul.... Hade inte ens så mycket pengar med mig. Det var 500 dirham, ca 1200 kr! Ska dit och betala det sista idag.
Hörs lite senare, hej hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!