lördag 23 maj 2009

Prinsessa!

Jag har träffat en liten prinsessa i helgen! Gud så underbar hon är lilla Filippa. Jag ville knappt åka därifrån. Efter att inte ha haft kontakt med så jättemånga bebisar har jag inte alls tänkt så mycket på barn! Detta är min bästa väninnas barn och heelt helt annorlunda. Vad mysigt de har det. Ja det är ju mycket jobb men oj vad det måste vara underbart att ha en sån liten prinsessa av sitt eget kött och blod:-)



Efter mitt plågsamma besök hos tandläkaren så tog jag mammas bil. Oj en manuell, det var ju hundra år sen jag körde en sån... I Dubai är det bara automatare och i vår förra sportbil var det oxå automatare så det var verkligen år och dar sen. Haha fick några motorstopp då jag bromsade in utan att ha nere kopplingen... Även när jag skulle starta så tryckte jag bara på bromsen, vilket ju kanske inte är det bästa haha! Givetvis var Lund motorvägen avstängd.. Fick direktioner av alla möjliga vilka vägar jag skulle ta. Västkustvägen? Va? Vilken är den? Jaja efter några felkörningar körde jag genom Lund och till slut kom jag rätt. Njöt av gula rapsfält och ett mycket GRÖNT landskap.. Jag vet jag tråkar ut er mer det gröna men så är det bara, jag är KÄR i det gröna, det är underbart!! :-)



Kom fram vid det guliga huset. Rött och vitt gammalt men nyrenoverat! Möttes av deras lille vovve Kiwi som jag ju inte ens hade sett. Och givetvis min underbara vän Catti och hennes underverk! Hon är så söt, som en docka är hon. Glad, skrattar, busar och bara sååå underbar. Det blev en mycket smarrig lunch med bakad potatis, räkröra och sparris. Tog en promenad i lilla Löberöd och träffade hennes familj som är så goa! De bor grannar. Har varit där många gånger och även sovit där. Badat i deras pool, ätit gott och druckit gott. Då hennes mamma är thailändska så gör hon hemlagad god thaimat. Hennes vårrullar går inte av för hackor!



Det matades, gullades, byttes och badades med den lilla! Till middag när hon hade somnat åt vi fondue, favvorätt som jag har saknat! Igår blev det faktiskt oxå sötsaker. Till kaffet hemlagade kanelbullar och efter middagen marabou mjölkchoklad med dajm. Jag njöt av det söta men nu är det back to reality igen;-)



Beslutade mig för att sova där. Hade inget med mig. De hade en extra säng ute i "whisky rummet" Det enda jag behövde var ju faktiskt en tandborste, speciellt efter besöket hos tyrann tandläkaren. Hon har nu skrämt upp mig rejält! Det roliga var att ja de hade en tandborste men.... En för bebisar hahahaha liten liten var den men den borstade jag runt med!

Som vi skrattade under kvällen! Inte klokt, tårarna föll som vi skrattade. Cattis sambo Marcus ringde från sitt jobb under kvällen och undrade om vi drack vin och var fulla?? Haha nä bara cola light och härliga minnen med sin bästa vän!



Vaknade i natt av att jag fick sällskap.... Av Kiwi, lilla hunden. Det var mysigt! Gick och handlade frallor på kondiset och åt en god svensk frukost. Kul att träffa Marcus vid frukostbordet. Han stannade tyvärr inte så länge då han skulle iväg och jobba... Jag stannade däremot längre. Det blev lunch och eftermiddagsfika oxå och jag kom inte iväg förrän vid 4. Som sagt det var svårt att lämna dem men vi ska ses fler ggr innan jag åker tillbaka! Nästa v redan. Tack min underbara vän för allt! Du har en stor plats i mitt hjärta!



Hemresan var inte så trevlig då jag var nära att köra på en liten cyklist.... Satt och tänkte i bilen när jag körde på motorvägarna att det var så lugnt så lugnt där... i Sverige. Ingen trafik och satt o njöt av landskapet. När jag närmade mig Limhamn så helt plötsligt var han där mitt framför mig. Det gick på en sekund. Det var fruktanvärt. Jag bromasade in som en galning och var nära att köra in i en stolpe. Allt gick bra då och både hans och min skyddsängel var på plats.... Blev alldeles svag i benen och kunde knappt fortsätta köra... Körde som en snigel tillbaka.. Väl hemma och i lägenheten blev det ett glas vin.. Behövligt!



Har precis nu pratat med min baby som befinner sig i en obefintlig hetta! Miss u!



Ta nu hand om er denna lördagskväll! Vet ni vad, jag ska kolla på Robinson fy fan va skoj det ska bli:-)



Hej hej!

1 kommentar:

  1. Så kul vi har det...du måste flytta hem...saknar dig redan min vän kram kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!